וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקעו בקיר ליד שכם וטענו שנרגמו באבנים

14.7.2009 / 8:20

4 ישראלים הסתננו ללא אישור לתפילה לילית בקבר יהושע בשומרון ונפצעו לאחר שהתנגשו בקיר בשעה שניסו לצאת מכפר ערבי. בצה"ל זעמו: "מסוכן להיכנס למקום ללא תיאום"

שלושה אזרחים ישראלים מאלעד נפצעו הלילה (שלישי) באורח קל עד קשה לאחר שהתנגשו בקיר סמוך לכפר הפלסטיני כיפל חארס שבשומרון. מחקירה ראשונית עולה כי השלושה ואזרח נוסף, בשנות השלושים והארבעים לחייהם, נכנסו אל הכפר ללא תיאום עם צה"ל, במטרה להתפלל בקבר יהושע בן נון הנמצא במקום. כשיצאו עם רכבם מהתפילה נקלעו לחתונה באזור, ניסו לצאת מהמקום והתנגשו בקיר. הארבעה טענו כי הסיבה להתנגשות נגרמה מכך שיידו לעברם אבנים אך מחקירת המשטרה עולה כי הם בדו זאת מליבם, ולא נמצאה כל עדות לכך שהרכב נרגם באבנים.

במשטרה זועמים על הארבעה "לא הייתה שום סיבה להיכנס לכפר ולהקפיץ כוחות גדולים כל כך, בשנה האחרונה צה"ל מאשר יותר ויותר כניסות לקברו של יהושע בן נון. הארבעה היו חסרי אחריות".

שלושה מתוך הארבעה שהיו ברכב יצאו לאחר התאונה מתוכו והחלו לברוח לכיוון כביש חוצה שומרון, שם אותרו ונלקחו לטיפול רפואי. שניים מהם נפצעו באורח קל, והפצוע באורח קשה פונה לטיפול רפואי באמצעות מסוק של חיל האוויר שהוזנק למקום. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר אדם נוסף אשר נותר מאחור בעת שהאחרים נסו מהמקום.

כשעה קלה לאחר מכן איתרו כוחות צה"ל גם את האדם הרביעי כשהוא בריא ושלם. מחקירה ראשונית שביצע צה"ל במקום עולה כי הארבעה נכנסו לשטח הכפר לאחר שחזרו מחתונה באזור. גורם ביטחוני הביע זעם על הארבעה, ואמר כי "הכניסה לכפר הייתה בלתי אחראית וסיכנה באופן ממשי חיי אדם". לדברי הגורם, "כל כניסה לשטח מסוג B חייבת להתבצע בתיאום מלא עם צה"ל, כל כניסה אחרת היא מסוכנת. האירוע הלילה עלול היה להסתיים בצורה גרועה הרבה יותר".

בארגון 'ועד שוכני שומרון' המטפל בקברי צדיקים באזור טענו כי צה"ל הוא האשם באירוע. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר יו"ר הוועד בנימין מחלב, כי "מדובר במחדל של הצבא". לדבריו, "העברנו בחודשים האחרונים התרעות לגורמים בכירים בפיקוד מרכז בעניין כניסת מתפללים לקברי צדיקים וביקשנו להגיע איתם להסדר לגבי כניסת יהודים ובכך למנוע את כל ההסתננויות ההאלה. ברגע שצה"ל לא מעוניין להגיע עימנו להידברות, אנחנו לא יכולים לשלוט בכניסה של מתפללים. הדבר לא ייעצר עד שצה"ל יסדיר את הכניסות".

קברו המשוער של יהושע בן נון נמצא בכפר כיפל חארס הסמוך לכביש חוצה שומרון. מכיוון שמדובר בשטח הרשות הפלסטינית, פעמיים בשנה נערכת במקום תפילה המונית בתיאום עם צה"ל. הפעם האחרונה בה נערכה במקום תפילה היתה באפריל האחרון, אז צוין יום ההילולה לזכר יהושע בן נון, ונטלו בו חלק אישי ציבור במגזר הדתי.

פניות ליהושע בריינר במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully