וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקם יחידת עילית למאבק בפשע המאורגן

פנחס וולף

13.7.2009 / 22:00

שר האוצר יובל שטייניץ החליט על הקמת היחידה, שתפעל במסגרת רשות המיסים. היחידה תפעל בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ועם הרשות לאיסור הלבנת הון

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט היום (שני) על הקמתה של יחידת עילית במסגרת רשות המיסים שתתמקד במאבק כלכלי בפשיעה המאורגנת בישראל. היחידה תפעל בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל, עם הרשות לאיסור הלבנת הון ועם גופי אכיפה נוספים.

המתכונת על פיה תוקם היחידה סוכמה בימים האחרונים על ידי סגן שר האוצר, יצחק כהן, שניהל את ההדברות בנושא עם רשות המיסים, ההסתדרות ויו"ר ועד העובדים הארצי במס הכנסה. סוכם כי ליחידה החדשה יוקצו עשרות תקני עובדים חדשים והמשאבים הנדרשים לסייע לה לעסוק באופן בלעדי וממוקד במאבק בפשע המאורגן.

לצורך הקמת היחידה תגייס הרשות עובדים בעלי אוריינטציה כלכלית-משפטית שיוכשרו כחוקרים. בגיוס העובדים תינתן עדיפות לרואי חשבון ומשפטנים, וליוצאי יחידות מובחרות בצה"ל. בתקופה הקרובה יפורסמו המכרזים הנדרשים לאיוש המשרות. היחידה תצויד במיטב כלי העבודה הטכנולוגיים החדישים הנדרשים לאופי הפעילות שלה.

שר האוצר הבהיר כי "הלחימה בפשע המאורגן מתחייבת כחלק מהשאיפה לחברה צודקת. משרד האוצר, באמצעות רשות המיסים יתרום תרומה משמעותית למלחמה בארגוני הפשע, על ידי מאבק בהעלמות מס ובהלבנת כספים, שיוביל לניתוק צינור החמצן הכלכלי המזין את ארגוני הפשע".

מנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי, ברך על השגת ההסדר והקמת היחידה. נסרדישי ציין את החשיבות הרבה של השילוב בין זרועות האכיפה במאבק והדגיש כי פעילות היחידה החדשה תצטרף לעשייה המשותפת הקיימת במסגרת המאבק הכללי בפשיעה. לדבריו, "היתרון הטמון ביכולות המקצועיות של עובדי הרשות יתרום למאמץ למוטט את ארגוני הפשיעה על ידי ניתוק מכספים המשמשים למימון הפעילות הבלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully