וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא זוכה למספיק הערכה בעולם"

פנחס וולף

13.7.2009 / 20:30

שליח הקוורטט למזרח התיכון נועד הערב עם רה"מ נתניהו ושיבח את ההקלות לפלסטינים בגדה. נתניהו: "אילו הפלסטינים היו משתפים פעולה, ניתן היה להגיע להישגים גדולים יותר "

"ממשלת ישראל לא זוכה למספיק קרדיט מהעולם על ההקלות שהיא העניקה בזמן האחרון לפלסטינים בגדה המערבית", כך אמר הערב (שני) שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בלייר התייחס בדבריו להסרת המחסומים ולהידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הפגישה כי "אילו היה שיתוף פעולה גדול יותר מצד הפלסטינים, ניתן היה להגיע להישגים גדולים יותר בשיפור מצבם הכלכלי באזור יהודה ושומרון". בפגישה, בה נטל גם חלק סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי, דנו השלושה בקידום פרויקטים כלכליים בגדה המערבית. בין הפרויקטים: תכנון ופיתוח אזור תעשייה קלה סמוך לבית לחם, פיתוח אזור תעשייה גדול בג'נין ואזור לייצור ועיבוד מוצרי חקלאות ביריחו. בנוסף, הוצגו בפני בלייר החלטות שהממשלה קיבלה במטרה להקל על האוכלוסייה הפלסטינית, בהן הרחבת שעות הפעילות במחסום אלנבי.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול כי הפתרון לשלום עם הוא הכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינת היהודים וויתור מצידם על זכות השיבה. בטקס לציון 105 שנה למותו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל שנערך בהר הרצל בירושלים, אמר נתניהו: "אני מייחל ליום שהמנהיגים של הפלסטינים כולם יתייצבו מול עמם ויגידו דברים אלה: 'אנו מכירים בזכות העם היהודי על הארץ הזו ואנו נחיה לצדכם'".

הוא הוסיף, כי "ברגע שזה ייאמר ייפתח פתח עצום לשלום משום שהמנהיגות הפלסטינית תגיד לעמה שזו לא רק כוונתם, אלא צריכה להיות גם כוונתו". עוד אמר ראש הממשלה כי "הרצל הגיע למסקנה שרק כינונה של מדינה יהודית ריבונית עם כוח מגן משלה תגאל את היהודים מחולשתם הכרונית ותאפשר להם לשוב לשלוט בגורלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully