וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנולד שוורצנגר מחסל את הירוק בקליפורניה

טלי גולדשטין

13.7.2009 / 19:21

המדינה שנפגעה קשה מאד מהמשבר הכלכלי אינה מתמודדת עם הגרעון התקציבי. המושל שוורצנגר רוצה לסגור את הפארקים הציבוריים כדי לחסוך כסף

מבין כל מדינות ארצות הברית, המשבר הכלכלי פגע במדינת קליפורניה בצורה החמורה ביותר. לא מספיק שהמדינה עומדת בפני פשיטת רגל, עתה תושביה ייאלצו להסתדר בלי הריאות הירוקות שבה. מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר הציע לסגור 220 פארקים ציבוריים כדי לנסות ולצמצם את הגירעון העצום בסך 26 מיליארד דולרים, אליו נקלעה קליפורניה. לדבריו, המדינה אינה יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולנהל את הפארקים.

פעילים סביבתיים טוענים מנגד כי קליפורניה אינה יכולה להרשות זאת לעצמה. למרבה המזל, נראה כי הממשלה האמריקאית מסכימה עימם. הרשות לפארקים הציבוריים הפדרלית איימה כי תשתלט על כמה מהפארקים אם שוורצנגר יממש את תוכניתו.

במסגרת ההצעה של שוורצנגר, סגירת הפארקים תפגע ב-80% משמורות הטבע, האתרים ההיסטוריים ואזורי המנוחה בקליפורניה. כמו כן, היא תגביל את הגישה ל-30% מהחופים שלאורך המדינה. האזורים שצפויים להיפגע נפרשים מהרי סיירה נבאדה ועד לחופי ביג סר ומדברות סן דייגו, אזור המחיה של מספר זני חיות נכחדים.

מדינות אחרות שנפגעו במשבר הכלכלי הציעו תקציבים דומים, אך לא בהיקף הנרחב של מדינת קליפורניה. בפנסילבניה עלתה ההצעה לסגור 35 מתוך 117 הפארקים הציבוריים. מדינות אחרות מצמצמות את שעות הפעילות של הפארקים, מפטרות פקחים ומתמודדות עם קיצוץ חד בתקציב.

יש הסבורים כי סגירת הפארקים והאתרים ההיסטוריים תביא לקליפורניה נזק פיננסי גדול יותר. רוב הפארקים הם מקור להכנסה בעבור המדינה והקהילות המקומיות. "הפארקים מייצרים הכנסות בשווי מיליוני דולרים", אמר טים גיבס, מנהל התוכניות באגודת שימור הפארקים הלאומיים. "קליפורניה יורה לעצמה ברגל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully