וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטב מאוחר

מאי פלטי

14.7.2009 / 9:06

יערה יעקב עזבה את החבר ואת החיים הבורגניים בגיל 29 ועברה מהפרברים לתל אביב. את החופש היא חוגגת בבילויים בסנטר וב-AM:PM. טוב, היא עוד חדשה פה. פרק נוסף של עליית הנוער - המדור שמכיר לכם את המהגרים לעיר

לפני חודשיים שלושה יערה יעקב עשתה מעשה; היא עזבה את החבר כשכבר התחילו דיבורים על חתונה ועברה מהוד השרון לעיר הגדולה. עכשיו היא חיה עם שותף בדירה ליד הירקון וממשיכה לעבוד כעורכת חדשות בעיתון העיר הרצליה רעננה. אולי הגיע הזמן לעבור גם מקומון?

למה ת"א?

"אצלי הדברים התנהלו הפוך מבדרך כלל. היה לי חבר שלוש שנים, גרנו באיזה מושב ואחר כך בכפר סבא. חייתי חיים די בורגניים וזה היה כבר בקטע של אוטוטו חתונה, ואז החלטנו להפרד. הייתי במערכות יחסים מגיל 21 עד בערך חודשיים שלושה, אז החלטתי לעבור לת"א. גם ככה המערכת של העיתון עוברת לת"א, אז אמרתי שננסה. רוב החברים שלי היו כאן, ואני חזרתי להורים שלי אחרי שאני והחבר לשעבר נפרדנו. נשארתי אצל ההורים חצי שנה ואז אמרתי די. החלטתי ללכת על דירה עם שותף ליד הירקון, נפרדתי מהפסיכולוגית שלי בהוד השרון ועברתי לפה".

הרעיון לעבור לת"א מתבשל אצלך כבר הרבה שנים?

"זו היתה החלטה ספונטנית. ההחלטות הכי טובות שלי מתקבלות בדרך כלל בספונטניות, ככה גם נסעתי ללונדון. הייתי סטודנטית, נסעתי באוטובוס ואמרתי: 'נכון שיהיה מגניב שהשלטים האלה יהיו באנגלית ולא בעברית?'. אחרי שבוע קניתי כרטיס וטסתי. בהתחלה חשבתי לעבור לגור בתל אביב עם מישהו שהיה שותף שלי בבאר שבע אבל זה לא כל כך הסתדר. שמעתי על דירה שווה, הלכתי לראות ומשם זרמתי. החלטתי שאני רוצה ועשיתי את זה. אצל ההורים היה קשה למרות שהם על הכיפאק, וזו בסך הכל היתה החלטה רגעית שלא חשבתי עליה יותר מדי".

מה את מצליחה לעשות בת"א שאת לא מצליחה במקום אחר?

"אני עושה הרבה יותר, הרבה הרבה יותר. זה לא כמו בהוד השרון ובמקומות בפריפריה שאני חושבת שדווקא שם יש סוג של בועה הרבה יותר רצינית מפה. שם זה נורא ברור מה אתה צריך לעשות - אתה הולך לתיכון, מתגייס, הולך לאוניברסיטה, פוגש חבר, מתחתן ומביא ילדים. פה יש הרבה יותר אפשרויות. למשל, אנשים שמתחתנים פה עושים את זה בגיל הרבה יותר מאוחר, ויש איזה חופש באוויר. אני זוכרת שכשהייתי כאן לפני שנה, לפני שעברתי, שמתי לב שבת"א יש משהו שמעביר את התחושה שמי שגר בת"א יודע סוד נסתר. יש בת"א תחושה שיש כאן משהו שאין במקומות אחרים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה את אוהבת לעשות בעיר?

"אני מתה על AM:PM, זה פשוט גאוני בעייני. אני יכולה להכין סלט, שניצל או אורז בכל שעה שאני רוצה. זה הדבר שהכי מלהיב אותי. אני אוהבת סתם לשתות בירה, ומאוד אוהבת את הסנטר. אני כמו ילדה בכיתה ט', יכולה לבלות שעות בסנטר".

מה את חושבת על ה"תל אביבים" - הסטריאוטיפים נכונים?

"יש לתל אביבים מן גישת "באנו לעשות כיף" כזאת, כרגע זה נחמד לי ומתאים לי אבל אני לא יודעת עד מתי זה יתאים. הכל באווירת "בואו נזרום" וכרגע אני זורמת עם זה. אני חושבת שהסטריאוטיפים בחלקם נכונים אבל לא חושבת שזה בהכרח רע. בכל מקום יש סוג של בועה וזה מתחבר למה שאמרתי קודם בקשר להוד השרון. מי שרוצה להיות מחובר יהיה מחובר לא משנה איפה הוא נמצא, ומי שמגיע לת"א אולי לא רוצה להיות מחובר מלכתחילה".

מה היית משפרת בעיר?

"הייתי שמחה אם היו יותר מסלולים לאופניים, ושיורידו את הצד הזה בסנטר בו שיש את ההום סנטר ואת יריד האוכל. הייתי רוצה שיעשו מחווה "בחזרה לעתיד" וישימו שעון ענקי בבניין העירייה, וגם שיורידו את מחירי הבירה במקומות מסוימים. גם מוזיקה ברחובות, כמו בפורים, יכול להיות נחמד. נגיד דיסק של לאונרד כהן מתנגן כל היום ברמקולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully