וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן למבקר: "חקור הדלפות ממשרדי"

13.7.2009 / 14:10

שר החוץ התייחס במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה לנושא ההדלפות ממשרדו, בהן כוונתו למנות את מקורבו לשגריר במצרים. "נגרמו נזקים חמורים בתחום המדיני"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה היום (שני) כדי לדון על ממצאי דו"ח מבקר המדינה בעניין מינויים במשרד החוץ. במהלך הדיון הציע שר החוץ אביגדור ליברמן למבקר המדינה לחקור את בעיית ההדלפות מהמשרד, בהן כוונתו למנות את מקורבו שאול כמיסה לשגריר ישראל במצרים.

לדבריו, "אני מדבר על פגיעה קשה. זה לא נעים ולא פופולארי אבל חייבים גם להתמודד עם זה. אי אפשר להשאיר את הסוגיה הזו ללא מענה. אנחנו פשוט אובדי עצות. בעקבות ההדלפות נגרמו נזקים חמורים בתחום המדיני".

בנוגע לממצאי דו"ח מבקר המדינה אמרה יו"ר האופוזיציה ושרת החוץ לשעבר, ח"כ ציפי לבני (קדימה) כי "שירות החוץ צריך לתת ביטוי קודם כל לאנשים הטובים ביותר שקיימים במערכת. שר לא צריך לעשות שימוש בסמכות שיש לו למנות חיצוניים, אלא אם אין מתאימים מתוך המערכת".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בתגובה בדיון כי "מינינו צוות מיוחד במשרד שלומד את הדו"ח וכתב הערות לגבי יישום הערות המבקר. אין ספק שיש חוסר גדול של אנשים מתאימים לתפקידים מדיניים. לפעמים אתה מוצא אנשים ללא השכלה, בלי שכל ישר וללא היכרות עם המקום".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון, קרא למשרד החוץ להמשיך במגמה של קביעת קריטריונים לוועדות המינויים בדרגים השונים ולפעול לפי אמות מידה ותנאי סף. חסון קרא לשר החוץ להוביל החלטת ממשלה בדבר הקמה ועדה בינמשרדית לבחינת נושא השכר של עובדי משרד החוץ. לטענת חסון, יש להתאים את תנאי השכר של עובדי משרד החוץ לאלה של עובדי מערכת הביטחון".

בשל הטענות בדבר מחסור בכוח אדם במשרד החוץ בדרג המדיני, קרא ח"כ חסון לקבל החלטת ממשלה הקובעת כי כל החלטה בדבר הקפאת גיוס כוח אדם במגזר הציבורי, לא תכלול את עובדי משרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully