וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה מנסה למנוע ממופז לכהן כשר בממשלה

פנחס וולף

13.7.2009 / 13:24

לפי הצעת חוק שהגישו ח"כים מקדימה, מי שמתפלג ממפלגה לא יוכל לכהן כשר. ההצעה הוגשה בניסיון לטרפד את האפשרות שמופז יעזוב את המפלגה עם ח"כים נוספים

קדימה נלחמת נגד "חוק מופז" של הממשלה: חברי הכנסת שלמה מולה ומגלי והבה הניחו היום (שני) על שולחן הכנסת הצעת חוק שתאסור על חבר כנסת שהתפלג מסיעה אחרת להתמנות לשר או לסגן שר. במילים אחרות, במידה שחברי כנסת יתפלגו מקדימה או מסיעה אחרת, הממשלה לא תוכל למנות אותם לשרים או לסגני שרים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "תכליתה של ההצעה היא למנוע מצב שבו ביכולתה של הקואליציה להביא לפילוג סיעות יריבות וחיזוק כוחה באמצעות פיתוי בתפקידים ביצועיים. באמצעות יישום התיקון יובטח מצב לפיו חלק מסיעה שבחר להתפלג ממנה עשה זאת אך ורק משום שדרכו האידיאולוגית אינה מתיישבת עוד עם דרכה של המפלגה".

עוד נכתב, כי "תופעה של התפלגות סיעות הפכה לתופעה נפוצה בכנסת ישראל בעשורים האחרונים. התופעה פוגעת קשות ביציבות המפלגות וביציבות המערכת הפוליטית כולה. כמו כן, היא פוגעת בדימויים של חברי הכנסת ובאמון הבוחרים שנתנו להם את קולם".

עם זאת, מרבית הסיכויים שהצעת החוק תיפול כבר בקריאה טרומית, משום שללא קולות הקואליציה לא ניתן יהיה להעביר את ההצעה. משום כך, ההצעה היא יותר אקט מחאתי נגד כוונת הקואליציה לחווק את "חוק מופז" במסגרת חוקי המשילות, על פיו קבוצת חברי כנסת תוכל להתפלג מסיעתה במידה שהם מהווים שליש או שבעה מתוך חברי הסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully