וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים לא רוצה מקורב לליברמן כשגריר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2009 / 13:11

לדברי גורם מצרי בכיר, מצרים העבירה מסר לישראל לפיו מינויו של שאול כמיסה לתפקיד ידרדר את היחסים בין המדינות. ליברמן: "הוא איש לגיטימי עם קבלות"

מצרים מסתייגת ממינויו של שאול כמיסה, מקורבו של שר החוץ אביגדור ליברמן, לתפקיד שגריר ישראל בקהיר. גורם מצרי בכיר מסר (שני) לעיתון המצרי "א-שורוק" כי מצרים העבירה לישראל מסר בדרגים הגבוהים ביותר לפיו מינויו של כמיסה לתפקיד ידרדר את היחסים בין שתי המדינות.

"קהיר הודיעה לתל אביב כי חשוב שמינויו של שגריר ישראלי במצרים יסייע לשיפור היחסים בין מצרים לישראל ולא ידרדר אותם", מסר הגורם הבכיר. לדבריו, אם ליברמן הוא אישיות בלתי רצויה במצרים, הרי שכל אדם שהולך בדרכו הוא אישיות בלתי רצויה גם כן.

השבוע דווח כי ליברמן מתכוון למנות את ראש מועצת חצור הגלילית לשעבר ואיש "ישראל ביתנו", שאול כמיסה, לתפקיד שגריר ישראל במצרים. בראיון שהעניק הבוקר לרשת ב' אמר ליברמן כי מינויו של כמיסה טרם הועבר לוועדת המינויים, אולם שיבח את כמיסה באמרו כי מדובר בקצין מודיעין מעולה. "כמיסה הוא איש לגיטימי עם קבלות. לא ניתן לפסול אותו משום שהוא משתייך למפלגת ישראל ביתנו". ליברמן דחה גם את הטענות לפיהן כמיסה איננו דיפלומט מקצועי.

השגריר בארבע השנים האחרונות בקהיר הוא שלום כהן, דיפלומט מקצועי שכיהן לפני כן כסמנכ"ל משרד החוץ וראש האגף למזרח התיכון. לפני שנה האריכה שרת החוץ לשעבר ציפי לבני את כהונתו של כהן לאחר שלא מצאה מועמד מתאים להחליף אותו. כהן אמור לסיים את תפקידו בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully