וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חולה במצב קשה משפעת החזירים

נעמה טלמור

13.7.2009 / 13:04

במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב אושפזה תיירת משבדיה במצב קשה לאחר שלקתה במחלה. אמה מאושפזת במצב קל

תיירת משבדיה מאושפזת במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שלקתה בשפעת החזירים. כך נמסר היום (שני) ממשרד הבריאות. מאז שפרצה המחלה, זהו המקרה הראשון של אשפוז במצב קשה על רקע הידבקות במחלה. אמה של התיירת, לקתה אף היא במחלה והיא מאושפזת במצב קל. טרם ברור האם השתיים נדבקו בשפעת בישראל או בחו"ל.

השתים הגיעו לפני חמישה ימים לאיכילוב ואושפזו. פרופסור יהודה כרמלי, מנהל היחידה לאפידמיולוגיה בבית החולים איכילוב סיפר לוואלה! חדשות כי "הצעירה הגיעה במצב פחות חמור אך לאחר שלושה ימים הדרדר מצבה והיא הוכנסה לטיפול נמרץ". לדבריו, "מצבה של האם טוב היא מחלימה וחשה בטוב. הבת נמצאת ביחידה לטיפול נמרץ היא מונשמת וסובלת ממה שאנו מגדירים 'אי ספיקה נשימתית' ומתחיל לחול שיפור במצבה".

כרמלי אמר כי ישנם שני סיבוכים של מחלת השפעת. "סיבוך אחד הינו פגיע במערכת החיסון הנשימתית. מה שאנו מגדירים דלקת ריאות משנית לווירוס. מה שקרה אצל התיירת הוא סיבוך אחר, שמתבטא בכך שהווירוס עצמו מגיע לריאות ופוגע בהן באופן ישיר".

בתוך כך, מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי בימים האחרונים אובחנו בישראל 53 מקרים נוספים של שפעת החזירים. כל המקרים הוגדרו קלים. עד כה התגלו בישראל 846 מקרים של הידבקות במחלה.

היום דווח גם באתר ה"דיילי מייל" כי כ-20 מיליון מאזרחי בריטניה יחוסנו נגד שפעת החזירים עד לחג המולד הבא. זו צפויה להיות תוכנית החיסונים הגדולה ביותר מזה חמישים שנים במדינה. עד כה מתו בבריטניה 15 בני אדם מהמגפה ולפי הערכות, כמאה אלף צפויים להידבק בנגיף עד תום אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully