וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת בג"ץ מוכיחה שהמדינה עבריינית"

עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

13.7.2009 / 13:10

שופטי בג"ץ ביקרו בחריפות את עיכוב המדינה בהריסת מבנים בלתי חוקיים במאחזים. "יש לקדם את מימוש צווי ההריסה". המתנחלים: "בג"ץ מאבד את האמון של העם"

בג"ץ ביקר היום (שני) בחריפות את התנהלות המדינה בעניין הריסת מבנים לא חוקיים במאחזים. בג"ץ חייב את המדינה לעדכנו בתוך 4 חודשים בעניין לוח הזמנים להשלמת מימוש צווי הריסה למבנים לא חוקיים שהוקמו במאחזים "חורשה ו"היובל".

ועד מתיישבי בנימין הגיב להחלטה ואמר, כי "השמאל הקיצוני והעולם הערבי מקדם בברכה את החלטת בג"ץ להמשיך ולהרוס את ההתיישבות היהודית ולעצום את עיניו מהמשך הבניה הפראית והבלתי חוקית של הערבים. היות ובג"ץ ממשיך אותה דרך של עמדות שמאל קיצוניות הוא ימשיך ויאבד את שארית האמון שהעם נתן בו".

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון אמר בתגובה, כי "החלטת בג"ץ מאששת פעם נוספת את האמת העירומה והעגומה, לפיה המדינה משלימה עם עבריינות ופעמים רבות היא העבריינית. אני חושש שגם הפעם פסיקת בג"ץ עלולה להפוך לאות מתה של הפורענות ורמיסת החוק שמגלמים המאחזים ותמשך בחסות השלטון".

בעתירה שהוגשה על ידי "שלום עכשיו" כבר בשנת 2005 דרשו העותרים כי המדינה תנמק מדוע לא נהרסו 6 מבני קבע שהוקמו ללא היתר במאחז "חרשה" שממזרח להתנחלות טלמון ועוד 12 מבני קבע שהוקמו ללא היתר במאחז הבלתי חוקי "היובל" שמדרום להתנחלות עלי. המדינה, בתשובתה לעתירה עמדה על כך שיש בכוונת הרשויות לאכוף את צווי ההריסה בהתאם לתוכנית שתוגש.

באוקטובר 2008 הגישה המדינה תצהיר לבג"ץ ובו פירוט סדרי העדיפויות לפעילות האכיפה המתוכננת. לפי התוכנית, בתחילה ימומשו צווי הריסה של מבנים שהיו נשוא החלטות משפטיות. לאחר מכן, ימומשו צווי הריסה של מבנים בשלבים התחלתיים לאחר מכן תינתן עדיפות למימוש צווי הריסה המתייחסים למבנים המצויים במקרקעין בבעלות פלסטינית פרטית.

לאחריהם, ימומשו צווים ביחס למבנים המצויים במקרקעין לא מוסדרים שאינם בגדר אדמות מדינה - צווי הריסה למבנים במאחזים בלתי חוקיים שהוקמו לאחר מרץ 2001, צווי הריסה ביחס למבנים במאחזים בלתי חוקיים שהוקמו לפני מרץ 2001, צווי הריסה ביחס למבנים המצויים מחוץ לתכניות תכנון מאושרות ולבסוף, כל יתר המבנים.

למרות זאת, מבקר היום בג"ץ את התנהלות המדינה שלמרות תצהירים והודעות שהוגשו עדיין לא נמסרו תאריכים מדוייקים למימוש הצווים ואף לא הוצגה הערכת זמן כלשהי למימושם: "השתלשלות העניינים עד כה מאז הגשת העתירה מתמשכת על-פני תקופה של למעלה מארבע שנים עולה כי המבנים נבנו שלא כדין, חלקם על קרקע פרטית, ומטעם זה אף תלויים ועומדים נגדם צווי הריסה מאז שנת 2005. בנסיבות אלה, הרי היה על המדינה, בהתאם לעמדתה שלה, לממש את הצווים את העתירה או לכל הפחות לקצוב לוח זמנים החלטי למימושם, כחלק מחובתה היסודית לקיום החוק ואכיפתו", כתבו הרכב השופטים בראשות הנשיאה דורית ביניש בהחלטתם, וקבעו כי מאחר ומדובר במבנים מאוכלסים, יש להתחיל בהליכי שימוע לדיירים בהם ולקדם את מימוש צווי ההריסה.

עדכון ראשון: 11:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully