וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים למלחמה: "לחיזבאללה יש צבא שלם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2009 / 11:16

העיתון הלבנוני 'אל-אחבאר' טוען, כי מאז הסתיימה מלחמת לבנון, חיזבאללה הצליח להגשים את שאיפותיו הצבאיות, אך "הארגון אינו מעוניין במלחמה חדשה"

"חיזבאללה אינו מעוניין במלחמה חדשה" – כך כתב (שני) איברהים אל-אמין, עורך העיתון הלבנוני 'אל-אחבאר' הידוע בקשריו ההדוקים עם הנהגת חיזבאללה. במאמר לציון שלוש שנים למלחמת לבנון השנייה כתב אל-אמין כי למרות שחיזבאללה אינו מעוניין במלחמה חדשה, הוא "מודע למעמדו ככוח התנגדות, מבין את החובות המוטלות על כתפיו (...) ויודע מהו גודל התקוות הנתלות בו מצד הציבור הערבי. יתרה מכך, חיזבאללה יודע מהן יכולותיו ומה הוא מסוגל לעשות במאבקו מול ישראל".

אל-אמין מסביר כיצד התחזק הארגון מאז שהסתיימה המלחמה לפני שלוש שנים: "מספר אנשי חיזבאללה רק גדל, חוליות 'ההתנגדות' (הזרוע הצבאית של חיזבאללה – נ.י) הפכו לצבא שלם. מומחיותו בביטחון וצבא התעצמה והציוד שהיה ברשותו הכפיל את עצמו מבחינה כמותית ואיכותית. נשק שבעבר נאסר על חיזבאללה להחזיק נמצא אצלו כעת בשפע, מה שחיזבאללה תכנן – הפך היום למציאות".

"אינני רוצה להבהיל אף אחד, אבל ישראל חושבת ברצינות מדי יום כיצד להילחם (בחיזבאללה – נ.י) טוב יותר בפעם הבאה", כתב אל-אמין. לדבריו, ישראל השקיעה מיליארדים רבים לטובת אימונים וחיזוק היכולות הצבאיות אולם למרות זאת "היא אינה יכולה לטעון בוודאות כי מלחמתה החדשה תשיג את התוצאות המצופות".

לסיום משבח אל-אמין את פעילותו של חיזבאללה בחשיפת רשתות הריגול בלבנון שפעלו למען ישראל: "אם הלבנונים וחלק מהערבים לא הבינו עדיין את משמעות המהלומה הביטחונית שהנחית חיזבאללה על מנגנוני המודיעין הישראלים, בתל אביב מבינים את מה שקרה". לדבריו, פעילות מודיעינית זו של חיזבאללה הצריכה יכולת אנושית וטכנית גבוהה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully