וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה ברוב גדול את חוק המטפלות

פנחס וולף

13.7.2009 / 14:57

62 ח"כים תמכו בהצעת החוק, שתיתן נקודת זיכוי נוספת בשווי 196 שקל, על כל ילד עד גיל 5, החל משנת המס 2012. רק ח"כ אחד התנגד. רוב הנמנעים היו מקדימה

חוק המטפלות אושר בצהרים (שני) במליאת הכנסת. בקריאה השלישית של החוק המתוקן תמכו 62 חברי כנסת, אחד התנגד ו-24 נמנעו. בקריאה השנייה תמכו 53 חברי כנסת, אחד התנגד ו-25 נמנעו. רוב הנמנעים בהצבעה היו חברי כנסת מסיעת קדימה.

על פי החוק שיזם האוצר, תבוטל ההכרה בהוצאות מטפלת כמוכרת בניכוי מס, כפי שקבע בית המשפט העליון, ובמקומה תינתן נקודת זיכוי נוספת, בשווי 196 שקל, על כל ילד עד גיל 5, החל משנת המס 2012.

מוקדם יותר נקבע כי החוק לא יחזור להצבעה חוזרת בוועדת הכספים של הכנסת. בעקבות הפרסום ב- TheMarker לפיו רשות המסים הפיצה אתמול טבלאות שגויות, בנושא שווי ההטבה לאמהות לילדים עד גיל 5 החל ב-2012 ואילך דרשה ח"כ רונית תירוש (קדימה) לקיים הצבעה נוספת על חוק המטפלות שאושר אתמול. יו"ר ועדת הכספים משה גפני החליט לדחות את דרישתה של תירוש. באופוזיצה זועמים על החלטתו של גפני ודורשים הסברים.

במכתב ששלחה תירוש ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וליו"ר ועדת הכספים משה גפני נכתב: "מפרסומים בעיתונות הבוקר עולה כי מגדל השקרים אותו ביסס משרד האוצר בוועדה קרס, עת הודיע כי המידע שמסר לחברי הכנסת, ושעל בסיסו התקבלו ההחלטות אתמול בוועדת הכספים, הינו מידע שיקרי, שגוי ומטעה".

לדבריה, "על פי הפרסומים, קיימים פערים עצומים לרעה בין התוספות האמיתיות שתקבלנה אימהות בפועל, לבין התוספות שהיו אמורות לקבל על פי המידע שנמסר לחברי הוועדה. תופעה זו שבה משרד האוצר מסר לחברי הכנסת מידע שקרי ומטעה, בעוד שלעיתונות נמסר המידע הנכון, הינה תופעה חמורה ביותר אשר כל תכליתה הטעית חברי הכנסת, הטעיית הציבור, והכשלת חברי הכנסת בביצוע תפקידם".

יו"ר הוועדה למעמד האשה, ח"כ ציפי חוטובלי, תקפה את בקשתה של ח"כ תירוש ואמרה לוואלה! חדשות כי "ההסדר עם האוצר הושג על בסיס שלוש הבטחות חתומות בחתימת ידו של שר האוצר וראש אגף התקציבים באוצר. על פי ההבטחות תינתן תוספת של 600 מליון שקל ב- 2012 במהלך מדורג שמתחיל כבר מ- 2010. מסד הנתונים שהופיע בתקשורת אינם הבסיס להחלטה שקיבלה וועדת הכספים. מי שמבסס רוויזיה על בסיס הפרסומים לא מבין את תוכנו של ההסכם שהושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully