וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האנטישמיות חדרה גם לממשל הבריטי"

יהושע בריינר ופנחס וולף

13.7.2009 / 10:41

בתגובה להחלטה הבריטית להטיל אמברגו צבאי על ישראל אומרים במערכת הביטחון כי "גורמים אנטי ישראליים בבריטניה מפעילים לחץ נגד ישראל" בוים: "ההחלטה צבועה"

הודעת משרד החוץ הבריטי, לפיה בריטניה תטיל אמברגו נשק על ישראל, הפתיעה את מערכת הביטחון הישראלית. לטענת גורמים במערכת הביטחון, הודעת האמברגו אותה העבירה בריטניה לשגרירות הישראלית במדינה טרם ירדה לדרגים המבצעים. למרות זאת, במערכת הביטחון אומרים כי הדבר לא צפוי לפגוע בכשירות חיל הים. "אין פערים בהצטיידות של חלפים או ציוד אחר מבריטניה", אומר גורם ביטחוני, "חשוב לזכור שגורמים אנטי ישראליים בבריטניה מפעילים לחץ רב על הפרלמנט נגד ישראל ומחפשים כל הזדמנות על מנת לצאת נגד מערכת הביטחון הישראלית".

גם במערכת הפוליטית הגיבו היום להודעת משרד החוץ הבריטי. ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי "יש להצטער שהמגמות האנטישמיות שהיו עד כה בשולי החברה הבריטית חדרו גם לתוך הממשל. כנראה שהבריטים לא הפנימו שהמנדט בארץ ישראל נגמר ושמדינת ישראל היא ריבונית. יש לגנות את ההחלטה ולהיאבק נגדה במישור הבינלאומי".

ח"כ זאב בוים (קדימה) הגיב אף הוא על ההודעה ואמר כי "ההחלטה צריכה לשמש נורית אזהרה לממשלת ישראל. מערכת היחסים בריטניה היתה מצוינת לכל אורך ההיסטוריה וחבל שבעקבות הלחץ הציבורי באנגליה הוחלט לקבל החלטה צבועה המתעלמת מהפעילות הצבאית שבריטניה נוקטת בעירק ובאפגניסטן נגד אוכלוסיה אזרחית ומטילה אצבע מאשימה נגד מדינת ישראל שנלחמת על חייה מול טרור המכוון כלפי אזרחיה".

החרם- בעקבות "עופרת יצוקה"

מוקדם יותר היום פורסם בעיתון "הארץ" כי בריטניה תטיל אמברגו נשק על ישראל ולא תספק אמצעי לחימה לספינות של חיל הים, בשל השתתפותן הפעילה במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

לפני כמה ימים הודיע משרד החוץ הבריטי לשגרירות ישראל בלונדון על ההחלטה להטיל סנקציות על מכירת כמה סוגים של אמצעי לחימה לישראל. במברק מסווג שנשלח למשרד החוץ בירושלים נמסר כי בעקבות לחצים כבדים על הממשלה מצד הפרלמנט הבריטי וארגוני זכויות אדם במדינה, התבצעה בחינה מחדש של כלל הייצוא הביטחוני מבריטניה לישראל.

במברק נכתב כי בסך הכל נבדקו 182 רשיונות לייצוא נשק בריטי לישראל, מתוכם 35 רשיונות קשורים לייצוא אמצעי לחימה לחיל הים הישראלי. בסיום הבדיקה הוחלט לבטל חמישה רשיונות לייצוא ציוד ואמצעי לחימה לספינות שבידי חיל הים הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully