וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צ'ייני וה-CIA הסתירו מידע מהקונגרס"

13.7.2009 / 5:45

מנהל סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA גילה כי תכנית סודית של הסוכנות להריגת פעילי אל-קעידה בפיקודו של סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני הוסתרה מהקונגרס. "אף אחד אינו נמצא מעל החוק"

המפלגה הדמוקרטית בארה"ב טענה הלילה (שני) כיסוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA הסתיר מידע מהקונגרס האמריקאי לגבי תכנית סודית למלחמה בטרור בפיקודו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני. "מנה"ל ה-CIA ליאון פאנטה חשף את מעורבותו של צ'ייני בתדרוך לחברי הקונגרס לפני שבועיים", אמרה הסנאטורית ג'יין פינשטיין בראיון טלוויזיוני.

פאנטה מונה לתפקיד מנהל הסוכנות על ידי נשיא ארה"ב ברק אובמה מוקדם יותר השנה. לדבריו, התכנית שמעולם לא הגיעה לשלב המבצעי החלה אחרי ההתקפה על מגדלי התאומים ב-2001 ויעדיה היו לכידתם והריגתם של פעילי אל קעידה. חוקיותה של התוכנית מוטלת בספק ולדברי פאנטה היא בוטלה.

"הזרוע הביצועית של הממשלה לא יכולה ליצור תוכניות מסוג כזה ולא לספר זאת לקונגרס", אמר מצליף הרוב בסנאט דיק דורבן. לדבריו, "הנושא הזה צריך להיבדק בצורה שלא תסכן את הביטחון הלאומי". סנאטורים דמוקרטיים התייחסו למעורבותו של צ'ייני בפרשה ואמרו כי "אף אחד במדינה אינו נמצא מעל החוק".

צ'ייני היה אחד מאנשי המפתח בממשל בוש שקידמו שימוש באמצעי חקירה מעוררי מחלוקת כמו הטבעה במים. הוא גם אחד המבקרים החריפים ביותר של מדיניות הביטחון של הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully