וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם באונס אחייניתו ושוחרר למעצר בית

איילה חננאל

13.7.2009 / 1:21

תושב ראשון לציון שמואשם כי אנס את אחייניתו בת ה-16 פעמיים שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. "למעצר יש אפקט הרתעה שמפחית הסיכון להישנות ההתנהגות הבעייתית"

בית המשפט המחוזי בתל אביב שיחרר אמש (ראשון) למעצר בית תושב ראשל"צ בן 46 שנאשם בביצוע אינוס, מעשים מגונים, וניסיון למעשה סדום באחייניתו בת ה-16 . כנגד הנאשם הוגש כתב אישום חמור בביהמ"ש המחוזי תל אביב. מכתב האישום עולה כי בחודש ספטמבר האחרון, הוא הציע לאחייניתו בת ה-16, לנסוע לבקר את ביתו, בת דודתה, בבסיס בו שירתה כחיילת סמוך לחוף פלמחים. במהלך הנסיעה לבסיס, החל לגעת בירכיה ורגליה של אחייניתו וליטף את איבר מינה מעל לבגדיה. האחיינית המבוהלת שאלה את דודה לפשר מעשיו אך הוא לא השיב. בהמשך,נטען מכתב האישום, סטה עם רכבו מנתיב הנסיעה ועצר את רכבו בפרדס בצד הדרך, כאשר הוא אומר לאחייניתו כי הוא עייף ורוצה לנוח.

בשלב זה, על פי האישום, השעין את משענת הכיסאות לאחור ופתח בכוח את פיה של אחייניתו. במקביל,החזיק בכתפה,הכניס את ידו מתחת לחזייתה והחל למשש לה את החזה,כאשר היא מנסה להדוף את דודה ממנה ומבקשת ממנו שיסעו מהמקום. הדוד אכן חדל ממעשיו, והמשיך בנסיעה לכיוון הבסיס, שם ביקרו את ביתו החיילת.

בתום הביקור עשו דרכם האחיינית והדוד חזרה ברכב. אלא שלפתע,הוא סטה מהדרך אל חוף פלמחים ואמר לאחייניתו כי הוא צריך להטיל את מימיו. כשהגיעו לחוף הוא עבר למושב האחורי של הרכב והצליח תוך שימוש בכוח למשוך את אחייניתו אליו, להוריד את תחתוניה ומכנסיה ולהחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה, תוך כדי שהיא מבקשת ממנו לחדול ממעשיו ומנסה להדוף אותו מעליה. בהמשך הוא סובב את אחייניתו, הרים אותה וניסה להחדיר את איבר מינו לפי הטבעת שלה, אך לא הצליח בשל התנגדותה.בשלב זה החזיר הדוד את אחייניתו לביתה כאשר הוא מורה עליה לא לספר על אשר אירע לאיש.

חודש לאחר מכן, נטען בכתב האישום, הוא ניסה לאנוס את אחייניתו שוב. בסיום חגיגת העלייה לתורה של אחיה של המתלוננת, הציע הדוד להסיע את אותה ואת אחותה הצעירה לביתם. האחיינית סירבה בתחילה, אולם נעתרה לבסוף. בהגיעם לבית נכנס הדוד לחדרה של האחיינית הכניס את ידו מתחת לחזיתה ומישש את שדייה. האחיינית ניסתה לברוח, אך דודה אחז בה בבטנה בכוח והכניס את ידו לתחתוניה. לאחר מאבק הצליחה לבסוף האחיינית להדוף את דודה מעליה,וברחה לסלון. הדוד עזב את הבית..

"יש לברר עם המתלוננת ולברר את עמדתה"

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצרו עד תום ההליכים המשפטיים של הנאשם. הבקשה התקבלה אך פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל, הגיש בקשה לעיון חוזר לבית המשפט המחוזי וביקש לשחררו לחלופת מעצר בעיר באר שבע רחוק ככל שניתן ממקום מגוריה של האחיינית בפתח תקווה. בעקבות תסקיר שירות המבחן קבע בית המשפט דיון חוזר במעמד שני הצדדים בנושא.

בדיון בפני השופטת זהבה בוסתן התנגדה הפרקליטות בתוקף לשחרר את הנאשם לחלופת מעצר וביקשה לעצור את הדוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "אני לא יודעת אם ניתן להותיר את הפיקוח על שלומם של קטינים בידי מפקחים מטעם בני משפחתו אשר כשלו כבר בפעם הקודמת, מדובר על אנשים שהיו קרובים ולא הבחינו במעשים. משמעות השיחרור היא העמסת משקל רגשי רב על כתפיה של המתלוננת,אשר צריכה לכלכל את צעדיה ואשר חשה פגיעה ממשית בבטחונה ושלוותה הרגשית והופכת להיות בת ערובה של תנאי השחרור של דודה עד לתום ההליך". בנוסף טענה נציגת הפרקליטות כי,"יש לברר עם המתלוננת ולברר את עמדתה".

פרקליטו של הדוד, עו"ד מירון רוזנטל טען כי "לדוד אין כל עבר פלילי וכי הוא הודה במעשיו ולכן יש לשחררו למעצר בית בפיקוח אימו ואחיו בדירה ששכרו במיוחד לכך בבאר שבע"..בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתו של עו"ד רוזנטל, וקבע כי,"שרות המבחן התרשם כי קיימים אצל הנאשם עיוותי חשיבה בהתייחס למתלוננת ולעמדתה מולו". יחד עם זאת שרות המבחן התרשם כי הנאשם ער באופן ראשוני לחומרה ולמעבר הגבולות שבהתנהגותו כלפי המתלוננת וכי למעצרו, שזה הינו המעצר הראשון בחייו, ישנו אפקט הרתעה המפחית את הסיכון להישנות התנהגות בעייתית". בית המשפט שיחרר האת הדוד למעצר בית בפיקוח אימו , דודו וחברו, בעיר באר שבע בתנאים מגבילים עם איזוק אלקטרוני ואיסור כניסת קטינים לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully