וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה חוק הצנזורה: "אנחנו לא אייתוללות"

פנחס וולף

12.7.2009 / 19:39

הממשלה נגד צנזורה: ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לדחות את הצעת החוק, לפיה תוטל צנזורה על כלל גולשי האינטרנט. השר איתן: "הממשלה הוכיחה כי היא קשובה לערכי הדמוקרטיה"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את הצעת חוק הצנזורה על האינטרנט של חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס). לפי ההצעה, שנדחתה ברוב של 6 שרים שהתנגדו מול אחד שתמך, תוטל צנזורה גורפת על כלל גולשי האינטרנט באמצעים שונים.

השר מיכאל איתן (ליכוד), אשר התנגד להצעת החוק אמר הערב כי "הדרך הנכונה לטפל בבטיחות הגלישה באינטרנט היא הדרך הדמוקרטית ולא הדרך של משמרות המהפכה כפי שנהגו בקדנציה הקודמת. הממשלה הוכיחה בהחלטתה כי היא ממשלה של קידמה וכי היא קשובה לערכי הדמוקרטיה וחופש הביטוי, לעומת ממשלת קדימה אשר תמכה בחוק שמקומו במדינות חשוכות".

הצעת החוק קובעת כי ספקיות האינטרנט יחוייבו להציע למנוייהן במועד החיבור שירות של סינון אתרים בלתי הולמים, ללא תשלום. ההתנתקות מהשירות תתבצע באמצעות הגשת הודעה בכתב לספק השירות. "אתרים בלתי הולמים" מוגדרים בהצעה כאתרים המציגים יחסי מין שיש בהם אלימות, התעללות, ביזוי, השפלה או ניצול, יחסי מין עם קטין או עם אדם המתחזה לקטין, והצגת אדם או איבר כחפץ זמין לשימוש מיני. אחד הסעיפים מעוררי המחלוקת בחוק קובע כי שר התקשורת יהיה רשאי לשנות את הקריטריונים, על פיהם יקבעו האתרים המיועדים לסינון.

לפני כשנה וחצי עברה ההצעה בקירה ראשונה בכנסת ועוררה מהומה רבה. ההצעה עברה אז ברוב של 46 חברי כנסת מול 20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully