וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפתח לשלום - הכרה בישראל כיהודית"

פנחס וולף

12.7.2009 / 18:29

רה"מ חזר בטקס האזכרה לחוזה המדינה על דרישתו מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית. "אני מייחל ליום שהפלסטינים יגידו: 'אנו מכירים בזכות העם היהודי על הארץ הזו ואנו נחיה לצדכם'

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) בטקס לציון 105 שנה למותו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל שנערך בהר הרצל בירושלים, כי "בעיית הקיום של עמנו במשך גלותינו היתה היעדר מדינה משלנו. הליקוי הזה חשף את היהודים להתקפות אינספור ולהתבוללות מתמשכת שלא היה להם מענה אמיתי לפניהם. על כן אמר הרצל, 50 שנה לפני השואה: הפיתרון לבעיית הקיום של היהודים הוא הקמת מדינה לעמנו בארץ ישראל. הרצל לא המציא את הבעיה היהודית, אבל הוא היה הראשון שראה את הבעיה במלוא חומרתה והוא היה הראשון שהציע פיתרון מדיני מעשי שלטובתו גייס את כל העמים".

לדברי ראש הממשלה, "אותן שתי מילים 'מדינת היהודים' הן גם אותן שתי מילים שמהוות את שורש הסכסוך ביננו לבין שכנינו, אבל הן מהוות גם את המשכו ופתרונו. המפתח לשלום הוא בהכרה המופרשת והחד משמעית מצד הפלסטינים בישראל כמדינת היהודים". נתניהו הדגיש, כי "על הפלסטינים לזנוח את הדרישה ליישב בישראל את צאצאי הפליטים או לקעקע בשלבים את שטח המדינה לאחר שיושג הסכם שלום".

"אני מייחל ליום שהמנהיגים של הפלסטינים כולם יתייצבו מול עמם ויגידו דברים אלה: 'אנו מכירים בזכות העם היהודי על הארץ הזו ואנו נחיה לצדכם'", אמר נתניהו. "ברגע שזה ייאמר ייפתח פתח עצום לשלום משום שהמנהיגות הפלסטינית תגיד לעמה שזו לא רק כוונתם, אלא צריכה להיות גם כוונתו". נתניהו המשיך ואמר כי "הרצל הגיע למסקנה שרק כינונה של מדינה יהודית ריבונית עם כוח מגן משלה תגאל את היהודים מחולשתם הכרונית ותאפשר להם לשוב לשלוט בגורלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully