וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אלף ניצולי שואה נזקקים יקבלו מענק

ארז רומס

12.7.2009 / 17:19

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה הודיעה כי תחלק 6,000 ל-12 אלף ניצולי שואה נזקקים בישראל. תביעת החברה נגד בנק לאומי מתחממת

החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה להעביר בימים הקרובים מענק אישי בסך 6,000 שקלים ישירות לחשבונות בנק של כ-12,000 ניצולי שואה נזקקים בישראל. מהחברה נמסר כי המענק יועבר בתשלום אחד, ללא צורך בהגשת בקשה. מדובר בניצולי שואה נזקקים, העומדים במבחנים שונים שקבעה החברה והם תואמים את נתוני הלשכה לשיקום נכים במשרד האוצר.

זו השנה השנייה בה מעבירה החברה סיוע ישיר לניצולים, מתוקף חוק נכסים של נספי השואה, אשר הסמיך אותה לעשות שימוש בשוויים של נכסים שלא נמצאו להם יורשים, במטרה לסייע לניצולי שואה נזקקים. במהלך 2008 העבירה החברה לניצולים נזקקים 100 מיליון שקלים, וכאמור גם השנה צפוי להיות מועבר סכום זהה.

לפני כשלושה שבועות הגישה החברה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה בסך 300 מיליון שקל נגד בנק לאומי, על החזקת נכסיהם של אלפי נספי שואה. מכתב התביעה עולה, כי הבנק מחזיק בסכומי כסף השייכים ל-4000 נרצחי שואה, אך הוא מסרב להעניק כספים אלה לטובת ניצולי השואה החיים. מהחברה נמסר לוואלה! חדשות כי ביום חמישי הקרוב תתקיים הפגנה נגד הבנק ברחוב יהודה הלוי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully