וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכרת האו"ם במדינה פלסטינית תסכן את השלום"

פנחס וולף

12.7.2009 / 21:01

במשרד החוץ הגיבו הערב על דברי חוויאר סולנה, לפיהם על האו"ם להכיר במדינה פלסטינית גם ללא הסכם שלום עם ישראל. "הדרישה מסכנת את המשא ומתן עם הפלסטינים"

במשרד החוץ הגיבו הערב (ראשון) לדברים של האחראי על קשרי החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולנה, לפיהם יש להכיר במדינה פלסטינית עד לתאריך יעד אפילו אם הישראלים ופלסטינים לא יגיעו להסכם בינם לבין עצמם. מנהל תקשורת ישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר הערב לוואלה! חדשות, כי "החלטות 242 ו-338 של האו"ם, מפת הדרכים וההסכמים בין ישראל לפלסטיניים קובעים כולם בזהירות שפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יושג אך ורק באמצעות משא ומתן בין הצדדים".

לדברי לוי, "ישראל קראה יותר מפעם אחת לחידושו המיידי של המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. דרישה אחרת הקובעת תאריך יעד מלאכותי מסכנת ומקשה על הסיכויים להשיג הלכה למעשה הסכם בילטראלי בין ישראל לפלסטינים".

סולנה קרא למועצת הביטחון של האו"ם להכיר במדינה פלסטינית עד לתאריך יעד אפילו אם הישראלים ופלסטינים לא יגיעו להסכם בינם לבין עצמם. הדברים נאמרו אתמול בהרצאה שנשא בלונדון בלונדון. לדבריו, כפי שווחו בסוכנות הידיעות רויטרס, "עם תום תאריך היעד, החלטת מועצת הביטחון של האו"ם צריכה לאמץ את הפתרון של שתי מדינות לשני עמים", אמר. להחלטה זו צריכה לכלול פרמטרים כגון גבולות, פליטים ושליטה על העיר ירושלים.

"בהחלטה יש לקבל את המדינה הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם ולהציב לוח זמנים ליישום. החלטה זו תהווה לגיטימציה לסוף הסכסוך", אמר. "אם הצדדים אינם יכולים לדבוק בלוח הזמנים, אז הפתרון שייתמך על ידי הקהילה הבינלאומית צריך לעמוד על הפרק", הדגיש סולנה. האיחוד האירופי, בנוסף לארה"ב, רוסיה, והאו"ם הוא חלק ממנהלי המשא ומן לגבי פתרון הסכסוך במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully