וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן עונה לנתניהו: קודם תקפיא התנחלויות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2009 / 15:05

יו"ר הרשות הגיב לקריאתו של נתניהו להיפגש עמו בישראל ואמר, כי "אם ישראל מעוניינת לחדש את המו"מ על סוגיות הסדר הקבע, עליה להכיר בפתרון שתי המדינות ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות"

(צילום: אמיל טבוסוב ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיב היום (ראשון) לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בישראל. "אם ישראל מעוניינת לחדש את המשא ומתן על סוגיות הסדר הקבע, עליה להכיר בפתרון שתי המדינות ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות". במסיבת עיתונאים שערך במוקטאעה ברמאללה עם עמיתו הרומני אמר אבו מאזן כי "על ישראל למלא אחר התחייבויותיה במפת הדרכים".

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי הזמנתו של נתניהו אינה רצינית אלא חלק ממסע יחסי ציבור. "הדיבורים על שלום הם דבר אחד, אולם עשיית השלום היא דבר אחר", הוסיף. "איננו מתנגדים למשא ומתן עם ישראל אולם ישראל היא זו שמערימה קשיים בפני כל משא ומתן". הוא קרא לארה"ב ולקוורטט לחייב את ישראל למלא אחר התחייבויותיה.

עם זאת, שגריר הרשות הפלסטינית במצרים ומקורבו של אבו מאזן, נביל עמרו, אמר כי להערכתו אבו מאזן יבחן את ההצעה הזו וינסה למצוא נוסחה מתאימה שתוביל לפגישה עם נתניהו.

עמרו אמר לוואלה! חדשות כי "יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי הרשות הפלסטינית חייבת לקבל מנתניהו כיסוי או התחייבות כלשהי שתיגע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. ללא דברים ברורים בנושא הזה, יהיה קשה לאבו מאזן לקיים פגישה עם ראש ממשלת ישראל. זוהי, כאמור, דעתי האישית ואינני מדבר בשם אבו מאזן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיע לישראל ולקדם את המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים. בתחילת ישיבת הממשלה המתקיימת באופן חד פעמי בבאר שבע אמר נתניהו כי "מנהיגים רבים מתעניינים מאוד ומחכים לצעדים האלה שאנחנו כבר התחלנו להניע ואכן אין שום סיבה שלא ניפגש, יו"ר הרשות הפלסטינית ואנוכי בכל מקום בארץ. אני מציע בשלב ראשון מכיוון שאנחנו כאן, כאן בבאר שבע ונתחיל לקדם את השלום לטובת שני העמים". מדובר בפנייה פומבית ראשונה של ראש הממשלה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים. מדובר בפנייה פומבית ראשונה של ראש הממשלה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully