וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שיעצור את שליחת ילדי הפליטים לכלא

אייל דץ

12.7.2009 / 15:03

במסגרת המאבק החברתי למניעת גירוש הפליטים והעובדים הזרים, יזם ח"כ ניצן הורוביץ הצעת חוק שתקשה על פגיעה בילדיהם. "כליאת ילדים קטנים היא דבר בלתי נסבל"

מבצעי המעצר של הפליטים והעובדים הזרים נמשכים ועמם גם החשש של ארגוני הסיוע לפיו הרחבת המבצע המתוכננת לראשית חודש אוגוסט, תביא לגל מעצרים שיכלול גם ילדים. בעקבות כך יוזם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), הצעת חוק שלא תתיר מאסר קטינים בישראל. הצעת החוק, שגובשה יחד עם האגודה לזכויות האזרח בישראל, באה להתאים את חוק הכניסה לישראל ולהבחין בו בין קטינים מתחת לגיל 14, אשר לגביהם תיאסר כליאה לחלוטין, לבין קטינים מעל גיל 14 אשר לגביהן תוגבל הכליאה לתקופה של עד ארבעה ימים.

בנוסף, תעוגן חובה לקיים ביקורת על כליאת קטינים מעל גיל 14 בהקדם האפשרי ולא יאוחר מתום 24 שעות מתחילת כליאתם. כמו כן יובטחו לקטינים סיוע משפטי בהליכים למתן צו משמרות ובהליכי הביקורת על הכליאה. לטענת הורוביץ, הצעת החוק באה להתאים את החוק לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד ולתקן את העוול הנוכחי בו מתאפשר לכלוא קטינים.

"כליאת ילדים קטנים בבתי סוהר היא דבר בלתי נסבל. הילדים הללו לא חטאו ולא פשעו, ומקומם איננו במתקנים של שירות בתי הסוהר", אמר הורוביץ על הצעת החוק. לדבריו, "מבצעי הגירוש של הזרים חשפו אותנו לתופעה בלתי נסבלת בה אוסרים קטינים בבתי סוהר. מעצר, כליאה וגירוש של ילד וילדה שנולדו כאן וגדלו כאן היא פסולה ויש להפסיק אותה לאלתר".

עוד אמר הורוביץ כי "הילדים האלו הם דוברי עברית, לומדים בבתי ספר ישראלים, ואינם מכירים כל ארץ אחרת מלבד ישראל, ולכן הם ישראלים לכל דבר. הצעת החוק הזו תתמודד עם סוגיית המעצר, ותשווה את מעמד הילדים הללו לילדים ישראלים. צר לי שבכלל צריך לחוקק חוק כזה במדינת ישראל בשנת 2009, אך כנראה שאין לנו ברירה לעשות זאת על מנת להבטיח את החופש והזכויות של כל הילדים הגדלים כאן".

אמש הפגינו מאות אנשים בגן לוינסקי בתל אביב, הסמוך לתחנה המרכזית, במחאה על מבצע הגירוש. בין מאות המפגינים היו גם ילדים רבים בנים ובנות לעובדים זרים. ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), שהשתתף בהפגנה, אמר במהלך נאומו, כי "גירוש הפליטים הוא בושה במדינה שהוקמה למען פליטים". חנין קרא לעצור מיד את גירוש הילדים והפליטים. וכן לעצור את חוק ההסתננות המאיים בענישה קיצונית על פליטים ומי שמסייע להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully