וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מו"מ לשחרור בדואי הכלוא במצרים

רמי שני

12.7.2009 / 12:24

עודה טראבין נאסר לפני 10 שנים באשמת ריגול לישראל. משפחתו טוענת שלא נעשה די מאמץ להביא לשחרורו, אך מסר ממובארק מעורר תקווה לעסקת חילופי אסירים אפשרית

משפחתו של עודה טראבין, מחכה כבר עשר שנים לשובו מבית הכלא בו הוא מוחזק במצרים. טראבין נעצר לפני 10 שנים, כשיצא מישראל לבקר את אחותו המתגוררת בסיני. הוא הואשם בריגול לטובת ישראל ונגזרו עליו 15 שנות מאסר. לטענת המשפחה, למרות מאמציהם איש לא פעל בצורה נמרצת כדי לטפל בעניין ולהביא לשחרורו.

סגן השר לענייני הנגב והגליל איוב קרא, חזר בשבוע שעבר מביקור במצרים והביא עימו מסר מהנשיא חוסני מובארק למשפחה, לפיו המצרים מחפשים דרך לשחררו. עאיד טראבין, אחיו של עודה סיפר כי, "המצרים מוכנים לעשות זאת באמצעות חילופי אסירים. לפי מה שאנחנו יודעים, בישראל יש כ-77 אסירים מצרים. אם תהיה עסקת שחרור, אפשר יהיה להחזיר אותו לארץ".

ח"כ קרא ביקר היום (ראשון) את משפחתו של טראבין המתגוררת במושב אוהלים ופחונים לא הרחק מבריכות החמצון של אתר דודאים, אתר הפסולת הגדול בנגב, כדי להעביר להם את המסר מהנשיא המצרי. בסביבתו הביעו היום תחושות חיוביות אך זהירות בעקבות הביקור, לפיהן ניתן להביא בהקדם לשחרורו של עודה טראבין, בהתאם להסכם שיושג בין ישראל ומצרים בעניינו. בקרבתו מתחזקת ההערכה, שהמצרים מחפשים את הדרך לבצע את חילופי האסירים, וכי הם לא ישחררו אותו ללא תמורה מחשש שהדבר יתפרש בצורה בעייתית בעיני דעת הקהל המצרית. עתה נעשים ניסיונות להביא לשחרורו ללא יצירת תרעומת ציבורית, שעלולה להוביל לשורה של פעולות חבלה נגד מוסדות שלטון.

אביו של עודה, שהיה אף הוא אצל משפחתו בסיני מספר פעמים, נשפט שלא בפניו על עבירות דומות. הוטל עליו עונש מאסר ומאז הוא נמנע מלהיכנס למצרים. במשפחה הביעו תקווה שבנים ישוב הביתה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully