וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן יבחן בחיוב את הצעת נתניהו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2009 / 12:18

שגריר הרשות הפלסטינית במצרים אמר לוואלה! חדשות, כי להערכתו יו"ר הרשות יבחן את ההצעה וינסה למצוא נוסחה מתאימה שתוביל לפגישה

(צילום: אמיל טבוסוב ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בתגובה לקריאתו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש בישראל, אמר היום (ראשון) שגריר הרשות הפלסטינית במצרים ומקורבו של אבו מאזן, נביל עמרו, כי להערכתו אבו מאזן יבחן את ההצעה הזו וינסה למצוא נוסחה מתאימה שתוביל לפגישה עם נתניהו.

עמרו אמר לוואלה! חדשות כי "יחד עם זאת, חשוב להבהיר כי הרשות הפלסטינית חייבת לקבל מנתניהו כיסוי או התחייבות כלשהי שתיגע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים ולהפסקת הבנייה בהתנחלויות. ללא דברים ברורים בנושא הזה, יהיה קשה לאבו מאזן לקיים פגישה עם ראש ממשלת ישראל. זוהי, כאמור, דעתי האישית ואינני מדבר בשם אבו מאזן".

להפסיק הבנייה בהתנחלויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (ראשון) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיע לישראל ולקדם את המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים. בתחילת ישיבת הממשלה המתקיימת באופן חד פעמי בבאר שבע אמר נתניהו כי "מנהיגים רבים מתעניינים מאוד ומחכים לצעדים האלה שאנחנו כבר התחלנו להניע ואכן אין שום סיבה שלא ניפגש, יו"ר הרשות הפלסטינית ואנוכי בכל מקום בארץ. אני מציע בשלב ראשון מכיוון שאנחנו כאן, כאן בבאר שבע ונתחיל לקדם את השלום לטובת שני העמים". מדובר בפנייה פומבית ראשונה של ראש הממשלה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים. מדובר בפנייה פומבית ראשונה של ראש הממשלה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים.

מוקדם יותר חבר צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת גילה, כי אבו מאזן שלח מכתב לאובמה בו דחה כל הסכם בין ארה"ב לישראל שיאפשר את המשך הבנייה בהתנחלויות. לדבריו, "אין פתרון ביניים לסוגיית ההתנחלויות: או שהבנייה נפסקת, או שלא". עריקאת הוסיף כי "אם הבנייה בהתנחלויות תימשך, ישראל תבנה אלפי יחידות דיור, דבר שיוביל את העולם הערבי להכרה בכך שהממשל האמריקאי לא מסוגל לעצור את ישראל. המסר ברור: ההתנחלויות חייבות להיעצר מייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully