וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסניה ציינה 14 שנים לטבח בסרברניצה

טלי גולדשטין

12.7.2009 / 12:15

רבבות חלקו כבוד להרוגי הטבח, שהתרחש ביולי 1995. לפי ההערכות נרצחו בו בין 7,800 ל?8,000 גברים בוסנים על ידי כוחות סרבים מקומיים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות אלפי בני אדם ציינו אתמול (שבת) 14 שנים לטבח בסרברניצה. טבח סרברניצה, אחד מהאירועים המכוננים במלחמת האזרחים האכזרית בין הסרבים שבבוסניה נגד קבוצות הקרואטים והבוסנים על רקע שליטה טריטוריאלית, התרחש ביולי 1995 בסביבות העיר סרברניצה בבוסניה והרצגובינה. לפי ההערכות נרצחו בו בין 7,800 ל?8,000 גברים בוסנים, וכן מספר נשים וילדים. הטבח בוצע על ידי כוחות סרבים מקומיים מרפובליקה סרפסקה שהיו כפופים לגנרל ראטקו מלאדיץ', ביחד עם כוחות מיוחדים של הרפובליקה של סרביה שכונו "עקרבים".

למרות שהעיר הוכרזה "אזור בטוח" בהגנת האו"ם, חיילי האו"ם לא התערבו ולא ניסו לעצור את הטבח, לדבריהם, מתוך חשש לחייהם. הטבח בסרברניצה נחשב לאחת ממעשי הרצח ההמוניים הגדולים באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. הסרבים בבוסניה קברו את הגופות בתחילה ליד המקום בו הוצאו להורג, אך לאחר מכן חפרו אותן וקברו אותן מחדש בקברי אחים על מנת להסתיר את הפשע.

ביולי לכדו הרשויות בסרביה את אחד מפושעי המלחמה המבוקשים ביותר בעולם, שהיה אחראי על רצח אלפי אזרחים בוסנים במהלך מלחמת האזרחים בשנות ה-90 . ד"ר ראדובן קארדז'יץ', פסיכיאטר במקצועו, היה מבוקש בידי בית הדין הבינלאומי של האו"ם בהאג בגין השמדת עם, לאחר שאישר ירי לעבר אזרחים במהלך המצור בן 43 חודשים על סראייבו.

הוא הואשם באישום נוסף של השמדת עם לאחר שביולי 1995, הורה ופיקד על טבח של כ-8,000 מוסלמים בוסנים וקרואטים בסרברניצה שבמזרח בוסניה. קארדז'יץ' הואשם גם בהפצצת סראייבו ובשימוש ב-284 פעילי שלום של האו"ם כמגנים אנושיים במאי וביוני 1995.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully