וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל אירן: "נקריב את חיינו למען המשטר"

טלי גולדשטין

12.7.2009 / 11:32

הגנרל סייד חסן פירוזבדי, ראש המטות המשולבים של אירן, אמר כי חייליו מוכנים למות למען המשטר כפי שעשה במהלך מלחמת אירן-עירק בשנות ה-80

גנרל בכיר בצבא אירן אמר כי חייליו "מוכנים להקריב את חייהם" במאבק נגד מתנגדי המשטר, המפגינים מאז הבחירות לנשיאות ב-12 ביוני. לפי ציטוט סוכנות הידיעות הממלכתית, אמר הגנרל סייד חסן פירוזבדי, ראש המטות המשולבים של אירן, כי החיילים האירנים מוכנים למות כפי שעשו במהלך שמונת השנים בהן השתוללה מלחמת עירק-אירן.

"יש שיחשבו שהמחאה תרתיע אותנו, ואז נוותר", אמר פירוזבדי. "אנו מוכנים להקריב את חיינו, כפי שכבר הוכחנו בעבר", הוסיף. ביום חמישי האחרון התחדשו העימותים בטהרן. לפי דיווחי כתבים, מליציית הבסיג', התומכת במשטר האירני, פיזרה בכוח הפגנה של סטודנטים בבירה ושני בני אדם נהרגו.

כ-3,000 בני אדם יצאו לרחובות טהרן וצעדו לכיוון האוניברסיטה. כמה מהמפגינים נפצעו מאנשי המליצייה ומגז מדמיע בו השתמשו כוחות הביטחון. מוקדם יותר הזהירו רשויות אירן מפני עצרות או הפגנות שייערכו היום ואמרו כי אלו שיבחרו להפר את ההוראות, "יירמסו בכוח".

מאז הבחירות לנשיאות, פרצו מהומות ברחובות טהרן של מתנגדי המשטר ותומכי המועמד הרפורמיסט מיר חוסיין מוסאווי. מאות בני אדם נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון ומאות נוספים עדיין עצורים. רשויות אירן הטילו איפול תקשורתי על הנעשה במדינה, אך תמונות מחרידות מצאו דרכן לעולם, שהביע תמיכתו במפגינים.

בתוך כך, הגנרל עזיזולה רג'אבזאדה, ראש המשטרה בטהרן, הכריז על הקמת כוח מיוחד בן 50 אלף שוטרים שיסייע לכוח הקיים במאבק במפגינים. בסופו של דברף אמור הכוח החדש למנות 300 אלף שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully