וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA לא דופק חשבון לקונגרס

טלי גולדשטין

12.7.2009 / 12:33

סוכנות הביון המרכזית הסתירה מהקונגרס האמריקאי מידע לגבי תוכנית המלחמה בטרור במשך שמונה שנים, בהוראה ישירה של סגן הנשיא דאז דיק צ'ייני

סוכנות הביון האמריקאית המרכזית, ה-CIA, הסתירה מהקונגרס מידע לגבי תוכנית המלחמה בטרור במשך שמונה שנים, על פי הוראות ישירות מסגן הנשיא דאז דיק צ'ייני. כך דיווח הבוקר ה"ניו יורק טיימס".

ראש הסוכנות ליאון פאנטה ביטל את התוכנית לאחר ששמע על אודותיה רק בחודש שעבר, דיווח העיתון. בנוסף, הוא כינס פגישה מיוחדת עם ועדות המודיעין של בית הנבחרים והסנאט על מנת לעדכנם במידע החדש שנחשף.

ראשי ה-CIA בעבר לא יידעו את הקונגרס על התוכנית מאחר שחשבו שהיא נמצאת בשלב מוקדם מדי מכדי לחשוף אותה, אמר בכיר במודיעין האמריקאי ל"טיימס". סגן הנשיא הידוע לשמצה צ'ייני מילא תפקיד מרכזי בפיקוח על תוכנית ההאזנות לחשודים בטרור של הנשיא ג'ורג' בוש, שהוקמה עקב מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001, ותמך אדוקות בשימוש בשיטות חקירה שנויות במחלוקת הכוללות עינויים של אותם חשודים.

תוכנית ההאזנות היתה הנושא העיקרי של דו"ח שפורסם בשבוע שעבר, בו צוין כי ראש הסגל של צ'ייני, דיוויד אדינגטון, החליט באופן אישי מי ידע על קיומה ומי לא. דובר ה-CIA פול גימיליאנו אמר בתגובה כי אינו מעוניין לדון בנושא. פאנטה נדר כי לא ייתן לשיטות עינויים להיות מיושמות תחת כהונתו ולא יאשר העברת חשודים בטרור למדינות שונות בהן חוקי להשתמש בעינויים במסגרת חקירות. מדיניותו מהווה סתירה מוחלטת ומבורכת למדיניות בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully