וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפולנים עושים למצרים רגשות אשם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2009 / 13:19

כלי תקשורת בפולין דיווחו כי השגריר המצרי נעצר כשחזר לקהיר בחשד שקיבל שוחד ברכישת קרקע עבור מבנה של השגרירות. משרד החוץ המצרי: "השגריר לא נעצר והוא עובד כרגיל"

שחיתות בשגרירות מצרים בפולין? כלי התקשורת בפולין דיווחו בסוף השבוע כי שגריר מצרים בפולין נעצר בקהיר ונחקר בחשד לקבלת שוחד במסגרת רכישת קרקע עבור מבנה חדש לשגרירות המצרית בוורשה. הפולנים דיווחו כי השגריר חשוד בכך ששלשל לכיסו מיליון זלוטי, (כ- 330 אלף יורו), במסגרת קניית הקרקע. עוד דווח כי שני עורכי דין פולנים, שהיו מעורבים ישירות בעסקה, נעצרו גם הם.

דובר משטרת פולין מסר כי אחד העצורים הוא עורך דין פולני בשם ג'ק אמז, שאותו מינתה השגרירות המצרית בוורשה לפקח על העסקה. על פי המשטרה הפולנית, אמז ועורך דין נוסף רכשו את הקרקע באמצעות מתווך, ולאחר מכן מכרו אותה במכיר מופקע. לדברי משטרת פולין, שגרירות מצרים בוורשה הפסידה בעסקה זו מיליון ו-420 אלף יורו, ורק מאוחר יותר הסתבר כי עורך הדין שילם שוחד של מיליון זלוטי לשגריר.

משרד החוץ המצרי הכחיש בתוקף את הדיווחים בפולין על מעצרו של השגריר, פהמי סלאמה. בהודעה שפרסם מסר המשרד כי אין כל בסיס לדיווחים לפיהם השגריר נעצר וכי הוא נמצא כעת בוורשה ועובד כרגיל: "כלי התקשורת בפולין שדיווחו את הידיעה התנצלו בפני השגריר על פרסומה", נכתב.

המשרד אישר כי לפני מספר ימים נעצרו שני עורכי דין פולנים שביצעו מעשה הונאה בעת עסקת הרכישה של הקרקע הפולנית בוורשה עבור בניין השגרירות החדש. הוא פנה לכלי התקשורת וביקש מהם "לפרסם דברים מדויקים ולפנות אל מקורות רשמיים במשרד החוץ המצרי בעת פרסום דיווחים על המשרד, וזאת כדי לקבל מידע אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully