וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בקריאה לאבו מאזן: "בוא ניפגש"

12.7.2009 / 10:32

ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה המיוחדת הנערכת בבאר שבע בקריאה לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, והציע כי הפגישה תיערך בעיר

(צילום רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (ראשון) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיע לישראל ולקדם את המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים. בתחילת ישיבת הממשלה המתקיימת באופן חד פעמי בבאר שבע אמר נתניהו כי "מנהיגים רבים מתעניינים מאוד ומחכים לצעדים האלה שאנחנו כבר התחלנו להניע ואכן אין שום סיבה שלא ניפגש, יו"ר הרשות הפלסטינית ואנוכי בכל מקום בארץ. אני מציע בשלב ראשון מכיוון שאנחנו כאן, כאן בבאר שבע ונתחיל לקדם את השלום לטובת שני העמים". מדובר בפנייה פומבית ראשונה של ראש הממשלה לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים.

לאחרונה העריכו גורמים המקורבים לנשיא המדינה שמעון פרס, כי המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית צפוי להתחדש בחודש אוגוסט". על פי הגורמים, המגעים צפויים להתחדש לאחר ועידת פתח השישית ב-4 באוגוסט. לדבריהם, לאחר תאריך זה אף צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש.

"נכון לקדם שיח כלכלי בלבד"

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית לחידוש המשא ומתן בישראל. לדברי ישי, "ראשי ממשלה בעבר העניקו ליו"ר הרשות הפלסטינית למעלה מ-90% מהשטח ומה שקיבלנו היה קסאם. משום כך, נכון לקדם שיח כלכלי בלבד".

לרגל 100 ימים לכהונת הממשלה, ירדו הבוקר השרים לבירת הנגב באר שבע, שם מתקיימת ישיבת הממשלה השבועית. השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום יציג את תוכניותיו לפיתוח הנגב, ואילו שר התחבורה ישראל כץ יציג את תוכניות פיתוח התחבורה לחיבור הפריפריה למרכז הארץ. שר הביטחון אהוד ברק יעניק סקירה על תוכנית "עליית צה"ל לנגב" - תוכנית משרד הביטחון להעברת מחנות צה"ל לנגב.

בשבוע שעבר ראש הממשלה ציין את התוכנית להקמת רשת מסילות רכבת לנגב ולגליל. על היוזמה הודיע נתניהו כבר בישיבת הממשלה הקודמת כשאמר כי, "הישיבה הבאה – שתהיה יומיים אחרי סיום תקופת מאה הימים – תתקיים בבאר שבע. אנחנו נדבר על דברים שאנחנו רוצים לעשות עם הפנים לנגב, ובהמשך גם לגליל". לאחר הישיבה ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם פעילי ליכוד בנתיבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully