וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אירופה תסיר את החרם על חמאס?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2009 / 8:36

בכיר בארגון טוען כי שבדיה, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, פועלת להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור, למרות התנגדות גרמניה וצ'כיה

"שבדיה, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, פועלת להסיר את שמו של חמאס מהרשימה האירופית של ארגוני הטרור" – כך אמר היום (ראשון) ממלא מקום שר החוץ בממשלת חמאס ברצועת עזה, ד"ר אחמד יוסוף. הוא הביע תקווה כי אירופה תגלה אומץ ותשנה את מדיניותה כלפי חמאס.

בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, העריך יוסוף כי על אף היוזמה השבדית, היא תיכשל בכך משום שגרמניה וצ'כיה מתנגדות ליוזמה ועל מנת לקבלה יש צורך בהחלטה פה-אחד. "אני מסופק אם שבדיה תצליח להעביר את ההחלטה בפרלמנט האירופי החדש, שכן הוא ימני מהפרלמנט הקודם", הסביר.

יוסוף סיפר כי האיחוד האירופי וארצות הברית ישתפו פעולה עם כל ממשלה פלסטינית חדשה שתוקם לאחר הבחירות לפרלמנט הפלסטיני שייערו ב-25 בינואר 2010, "אפילו אם היא תכלול שרי חמאס". הוא העריך כי רק לאחר שתוקם הממשלה הבאה, יכוננו יחסים בין אירופה לבין חמאס. בתשובה לשאלה מה יקרה אם בסופו של דבר הבחירות לפרלמנט לא ייערכו ענה: "תישאר דיפלומטיה מאחורי הקלעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully