וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי: "להוסיף מיליארד לחינוך"

נעמה טלמור

11.7.2009 / 21:49

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, הבהיר כי "הרשויות הן היחידות שמחזיקות את האצבע על הסכר של מערכת החינוך" וקרא לשר החינוך לפעול להעלאת תקציב המשרד

על רקע הנתונים אודות הירידה בזכאות לבגרות בקרב תלמידי ישראל בשבוע שעבר קרא היום (שבת) יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, לשר החינוך, גדעון סער, להעלות באופן מיידי את תקציב החינוך. "ילדי ישראל הגיעו לשפל הרמה החינוכית בגלל קיצוצי הממשלה. ראשי הרשויות הם היחידים שמחזיקים את האצבע על הסכר של המערכת הזו בטרם תשקע למצולות", אמר בוחבוט.

בוחבוט הוסיף כי "המצב בשטח קשה מאוד, אחת הדוגמאות לכך היא תקני הפסיכולוגים. התקינה נשארה כפי שהייתה ב-1948, יש מחסור במורים, מחסור בתקציבים וצורך ברפורמות. הדרך היחידה לשפר את מצב החינוך בישראל היא להוסיף לפחות עוד כמיליארד שקלים להארכת ימי הלימודים, להגדלת מצבת אנשי המקצוע ולהובלת רפורמות גם בבתי הספר העל יסודיים".

עוד התריע בוחבוט כי "תקציב החינוך שהוצג בפני ועדת הכספים לפני כשבועיים עורר דאגה רבה בקרב ראשי הרשויות. התקציב מקוצץ מדי שנה על ידי ממשלת ישראל וראשי הרשויות מוסיפים מתקציב הרשויות".

בסוף השבוע שעבר פרסם משרד החינוך נתונים המצביעים על כך כי חלה ירידה של כ-2% בזכאות לבגרות בקרב תלמידי ישראל, מ-46.3% בשנת הלימודים תשס"ז, ל-44.4% בשנת בלימודים תשס"ח. במשרד החינוך החליטו להדגיש בפילוג הנתונים כי הפערים הגדולים בין האוכלוסייה היהודית ללא החרדים ובין ערבי ישראל והחרדים היא שגורמת לירידה. לטענת מחברי הדו"ח האוכלוסיות החרדית והערבית בישראל גדלות בשיעור גבוה ובד בבד רבים אינם ניגשים לבגרות, או ניגשים אך אינם זכאים לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully