וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים למלחמה: קטיושות אותרו בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2009 / 19:35

הרקטות אותרו על ידי סיור של צבא לבנון והן לא היו מוכנות לשיגור. מקום הוקפץ כוח הנדסה של צבא לבנון שהעביר את הקטיושות לאחד הבסיסים באזור

צבא לבנון איתר הבוקר (שבת) שתי רקטות מסוג קטיושה לא מוכנות לשיגור בדרום לבנון. כך דיווחו מקורות ביטחוניים לבנונים לכלי תקשורת במדינה. על פי המקורות, הקטיושות מדגם 107 מ"מ נמצאו כשהן מושלכות לצד הכביש הראשי בין הכפרים א-דוויר ועבא שבנפת נבטייה בדרום המדינה. למקום הוקפץ כוח הנדסה של צבא לבנון שהעביר את הקטיושות לאחד הבסיסים באזור.

בחודש פברואר איתרו כוחות יוניפי"ל חמש רקטות מסוג קטיושה בוואדי חמול שבאזור נאקורה בדרום לבנון. על האזור הוטל סגר ביטחוני וכוחות של צבא לבנון נקראו לאזור. הרקטות שנמצאו לא היו מוכנות לשיגור, אם כי בסמוך אליהם נמצא גם משגר וחוטים חשמליים. במערכת הביטחון העריכו אז כי הטילים לא היו שייכים לחיזבאללה אלא לאחד מהארגונים הפלסטיניים הפועלים בדרום לבנון.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" נורו לעבר ישובי הצפון חמש קטיושות בשתי תקריות שונות. אחת פגעה בבית אבות בנהריה אך לא גרמה לנפגעים. שתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים ושתיים נוספות בשטח לבנון. בצה"ל העריכו כי ארגון פלסטיני בלבנון, ולא חיזבאללה, הוא שאחראי לירי. יחד עם זאת, שום ארגון לא נטל אחריות על הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully