וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים התעמתו עם שוטרים בירושלים

איילה חננאל

11.7.2009 / 18:02

הפגנות השבת בירושלים מתחדשות: מאות חרדים הפגינו בשכונת מאה שערים נגד פתיחת חניון קרתא בעיר. המפגינים השליכו אבנים על השוטרים

כמה מאות מפגינים חרדים הגיעו לפנות ערב (שבת) לרחוב שבטי ישראל פינת הנביאים בירושלים, והחלו להפגין נגד הפתיחה המתוכננת של חניון קרתא בעיר. מהמשטרה נמסר כי הוקמו מחסומים באזור והמשטרה נמצאת במקום בכוחות מתוגברים. עוד דווח כי החרדים ניסו לפרוץ את המחסומים, התעמתו עם השוטרים, קראו לעברם קריאות גנאי והשליכו עליהם אבנים. עד כה לא דווח על נפגעים.

בנוסף, כמה עשרות מפגינים חרדים לאזור חניון קרתא עצמו והם מפגינים בסמוך לו. מהמשטרה נמסר כי כמה מהם התיישבו על כביש הגישה לחניון והם מונעים מהרכבים להיכנס אליו. חרדי אחד נעצר ונלקח לחקירה לאחר שנשכב מתחת לגלגלי אוטובוס ומנע ממנו לנסוע.

השבוע דווח כי הפלג הקנאי הנקרא "העדה החרדית", הגוף המוביל את המאבק, הביע את כוונתו לקיים בשבת אחרי הצהריים הפגנה שתצא משכונת מאה שערים לכיוון חניון קרתא, בסמוך לעיר העתיקה. לפי הדיווח, ההפגנה לא קיבלה רישיון משטרתי, ובעדה החרדית אמרו כי "לא יירתעו מעימות עם השוטרים בדרכם לחניון המריבה".

בשבת הקודמת הבעירו מפגינים חרדים פחי אשפה בצומת הרחובות שבטי ישראל ומאה שערים. מעט קודם לכן התעמתו אלפי חרדים עם אנשי כוחות הביטחון ברחובות שבטי ישראל והנביאים. החרדים יצאו בתהלוכה לעבר חניון קרתא, אך נחסמו על ידי כוח המשטרה המוצב במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully