וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצרים נלחמים במנהרות יותר מאי פעם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2009 / 11:56

משהו קורה לאורך גבול עזה מצרים. המצרים תגברו כוחות, הציבו מצלמות ומשמידים מנהרות. המבריחים כבר מתלוננים שגוזלים להם את הפרנסה

השלטונות המצרים תגברו בימים האחרונים את צעדיהם נגד מנהרות ההברחה בגבול בין מצרים לרצועת עזה ושיגרו לאזור כוחות נוספים. עדי ראייה במקום סיפרו היום (שבת) לכלי תקשורת פלסטינים כי כוחות ביטחון מצרים, מלווים בכלבי משטרה וציוד טכנולוגי חדיש, ביצעו בימים האחרונים פעולות סריקה נרחבות באזורים שונים בצד המצרי של הגבול והשמידו מנהרות רבות שאיתרו.

במקביל, בימים האחרונים התפרשו עשרות שוטרים מצרים נוספים לאורך הגבול באזור רפיח במטרה להיאבק בהברחות אל הרצועה. עדי ראייה הבחינו בימים האחרונים בתנועה ערה של כוחות משמר הגבול המצרי המציבים מצלמות אבטחה על בניינים בקרבת אזור הגבול. עדי הראייה סיפרו כי הפעילות המצרית הנוכחית נגד המנהרות היא הרחבה והמשמעותית ביותר מזה שנים.

פלסטינים מרפיח המסתמכים על הברחה דרך המנהרות מסרו כי פעילות ההברחה ירדה באופן משמעותי בעת האחרונה, בעיקר לאחר שהשלטונות המצרים תגברו את פעילותם נגד המנהרות. הפעילות המצרית נגד המנהרות השפיעה לרעה גם על המסחר ברצועת עזה הנצורה, שכן סחורה רבה שהגיעה אליה הוברחה דרך המנהרות.

בתוך כך, אתר חדשות פלסטיני דיווח מפי מקורות המוגדרים "מהימנים" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע למצרים כי הוא מוכן לפתוח באופן מלא את מעבר רפיח אם יהיה תחת פיקוח כוחות הביטחון של מצרים. "מצרים כורכת את פתיחתו של מעבר רפיח בהסכם שיגובש בין פתח לחמאס", מסרו. לדברי המקורות, משלחת של בכירי המודיעין המצרי נפגשו אתמול עם יו"ר הרשות אבו מאזן ועדכנו אותו בהסכמתה של ישראל לפתוח את המעבר. עוד אמרו לו כי הדבר תלוי כעת בגיבוש הסכם פנים-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully