וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: סין מבצעת רצח עם נגד מיעוט מוסלמי

10.7.2009 / 20:29

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כינה את פעולות הממשל הסיני לדיכוי המהומות במחוז שינז'יאנג, שבהם נהרגו 184 בני אדם, כרצח עם נגד המיעוט האויגרי המוסלמי במדינה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כינה אמש (שישי) את מעשי האלימות מצד הממשל בסין שהובילו למותם של 184 בני אדם במחוז שינז'יאנג כרצח עם. "התקריות בסין הם פשוט רצח עם, אין סיבה לקרוא להם בשמות אחרים", אמר ארדואן. הרשויות בסין מנסות להשקיט את המהומות שהביאו למותם של 184 מפגינים ועוד למעלה מ-1,000 פצועים.

"אנו מתקשים להבין כיצד הממשלה הסינית נשארת צופה מהצד על האירועים הללו, אנו רוצים שהממשל בסין, שאיתו יש לנו קשרים, יציג רגישות גבוהה יותר".

הקשרים בין סין וטורקיה התחזקו בתקופה האחרונה. נשיא טורקיה עבדוללה גול הגיע לביקור בסין לפני כחודש זהו הביקור הראשון של נשיא טורקיה במדינה זה 15 שנים, בפגישות שערך גול נחתמו עסקות בשווי של 1.5 מיליארד דולר.

בכירים בממשלה הסינית איימו להוציא להורג את המפגינים בעיר אורומצ'י, בירת מחוז שינז'יאנג, בעקבות העימותים על רקע מתיחות אתנית הנמשכים באזור. לי ז'י, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית באורמצ'י, אמר כי אנשים רבים נחשבים לחשודים בהצתת המהומות בין המיעוט המוסלמי האויגורי לרוב הסיני מבני ההאן.

לפי דיווחים רשמיים המגיעים מסין, 1,434 אנשים נעצרו עד כה בהפגנות, אך לטענת המיעוט המוסלמי, המשטרה עוצרת אך ורק את האויגורים. "אלו שיבצעו פשעים בכוונה תחילה, יוצאו להורג", אמר לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully