וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

26 חיילים מאותו בסיס לקו בשפעת חזירים

יהושע בריינר

10.7.2009 / 12:33

המחלה שפרצה לפני מספר חודשים במקסיקו ממשיכה להכות בצבא ולגרום להפסקת פעילות. 26 חיילים המשרתים בבסיס הדרכה בבקעת הירדן נשלחו לבתיהם לאחר שלקו במחלה

שפעת החזירים ממשיכה להכות בצה"ל: 26 חיילים המשרתים בבסיס ההדרכה של חטיבת כפיר בבקעת הירדן נשלחו ביומיים האחרונים לבתיהם, לאחר שזוהו כמי שלקו בשפעת. עד כה לא ברור מהו מקור ההדבקה, אולם בצה"ל החליטו שלא לקחת סיכונים מיותרים והורו לחיילים להישאר בבתיהם.

מדובר במקרה נוסף שבו קבוצה גדולה של חיילים נדבקת במחלה. בעקבות המידע החדש על בסיס הטירונים של חטיבת כפיר, הוחלט בחיל הרפואה לשנות את נהלי הטיפול בחולים ולא לקחת דגימות מעבדה מהחיילים. בצה"ל מסבירים את הצעד בכך שהמחלה התגלתה כקלה ובכך שתסמיניה דומים לשפעת עונתית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "החיילים נבדקו על ידי גורמי הרפואה ביחידה ולאור הסימפטומים הקלים לא נזקקו לטיפול תרופתי. יש לציין כי נעשו כל הצעדים הנדרשים ונעשה שימוש בכלל האמצעים כדי להבטיח מניעה של התפשטות המחלה ביחידה. חיל הרפואה עוקב אחר כלל החולים בצה"ל ומנחה באופן רציף את גורמי הרפואה ביחידות בהמלצות לטיפול והתנהלות עם החיילים הפונים ביחידות".

כאמור, מספר גדול של יחידות בצה"ל נאלצו להפסיק את פעילותן בעקבות הידבקות במספרים גדולים. כך למשל הופסקה פעילות של ספינת סיור בחיל הים לפני כשבועיים בעקבות הידבקות של צוות הספינה במחלה. גם ביחידת ההנדסה המובחרת "יהלום" נדבקו במחלה כעשרה חיילים. בנוסף אובחנו גם מספר מקרים בבסיסים במרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully