וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הסכימה לחדש המגעים לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.7.2009 / 8:41

מקור מצרי בכיר אמר ל'אל חיאת' כי ישראל וחמאס הסכימו לחדש המו"מ לשחרור החייל החטוף והדגיש כי בכוונת המתווכים המצרים לחדש את המגעים לשחרור שליט מהנקודה שבה הם הופסקו

"ישראל וחמאס הסכימו לחדש את המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט" – כך אמר היום (שישי) מקור מצרי בכיר לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון, על רקע ביקורו אתמול של ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד בקהיר. במהלך ביקורו דן גלעד עם בכירים מצרים בעסקת שליט ובגיבוש הסכם הרגיעה ברצועת עזה.

על פי המקור, מצרים ביקשה מהאלוף גלעד להציג את עמדתה של ממשלת נתניהו כלפי נושא עסקת השבויים, זאת לאחר שהיא מינתה נציג חדש מטעמה (חגי הדס – נ.י) לרכז את המגעים לשחרור שליט במקום עופר דקל ויובל דיסקין. "עד כה ישראל לא הגישה שום הצעה חדשה בנושא שניתן לדון בה", הוסיף.

המקור הבהיר כי בכוונת המתווכים המצרים לחדש את המגעים לשחרור שליט מהנקודה שבה הם הופסקו. "בתקופת ממשלת אולמרט עברנו כברת דרך ארוכה במשא ומתן והיינו על סף חתימת הסכם, לכן חבל להתחיל הכול מאפס", אמר. "יחד עם זאת, ההכרזה על חידוש המגעים הינה דבר חיובי ומה שנדרש כעת מישראל הוא להציג את עמדתם".

לדברי המקור, אין בכוונת מצרים לדבר עם חמאס לפני שמצרים מבררת מה עמדת הישראלים כלפי עסקת שליט. "מה שידוע לנו הוא שחמאס דבק ברשימת האסירים הקודמת וכי הוא נחוש לשחרר את האסירים שישראל סירבה לשחרר בשל היותם אסירים 'כבדים' עם דם יהודי על ידיהם". באשר לנושא הרגיעה הבהיר המקור כי אין כל חדש.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully