וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: "לפתוח בחקירה נגד מקימי המאחזים"

יהושע בריינר

10.7.2009 / 9:00

מזכ"ל שלום עכשיו פנה ליועץ המשפטי ודרש ממנו לפתוח בחקירה פלילית נגד האישים והארגונים שאמונים על הקמת המאחזים. "בני הנוער לא פועלים באופן ספונטני ואת הפעילות מארגנים אגודות שונות"

ארגון שלום עכשיו שלח הבוקר (שישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה לפתוח בחקירה פלילית ו"למצות את כל ההליכים" נגד מארגני הפעילות במאחזים וכנגד הארגונים אשר מעודדים ומארגנים את הפעילות בשטח.

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר כתב למזוז, כי "בשנים האחרונות נאלצים המנהל האזרחי, משטרת מחוז ש"י וצה"ל להתמודד עם עשרות צעירים אשר מקימים נקודת יישוב על גבעות בשטחים, ללא היתרים ובניגוד לחוק. כפי שבוודאי ידוע לך על פי צו, כל המבצע עבודת בינוי הטעונה רישיון על פי חוק, ללא קבל רישיון כאמור- דינו קנס או מאסר של שנתיים. יש לציין כי בני הנוער אינם פועלים באופן ספונטני ואת הפעילות הבלתי חוקית מממנים ומארגנים אגודות שונות וביניהם על פי החשד 'ארגון נאמני ארץ ישראל' ו –'נוער למען ארץ ישראל'"

אופנהיימר הוסיף, "פעילי המטה ממשיכים להתראיין באמצעי התקשורת השונים ולהציג בפני הציבור בישראל את הפעילויות אותן הם מבצעים בניגוד לחוק. את פעילות המטה מנהלים, על פי הפרסומים, דניאלה וייס ומאיר ברטלר אשר מציגים את עצמם כיוזמים ומוציאם לפועל של הפעילות הבלתי חוקית".

עוד ציין מזכ"ל שלום עכשיו, כי "חשוב לציין כי הקמת המאחזים על גבעות השטחים איננה פעילות שמטרתה להביע מחאה או עמדה פוליטית ואין היא עומדת במבחן חופש ההפגנה או הביטוי. בפועל מדובר בשורה של פעילויות אשר מטרתן להתיש את כוחות הביטחון ולהקים יישובים חדשים ברחבי הגדה ובניגוד לחוק. פעילות אנשי הימין בגבעות, ופינוי המאחזים פוגעת בפעילות השוטפת של כוחות המשטרה והביטחון ועולה למשלם המיסים הישראלי מאות אלפי שקלים. ללא הטלת אחריות אישית וגביית מחיר מפורעי החוק, ימשיכו כוחות צה"ל והמשטרה לעסוק השכם וערב בפינוי מבנים שהוקמו שלא כדין ברחבי הגדה".

ועד מתיישבי השומרון מסר בתגובה לדברים כי "בני הנוער והמבוגרים המקימים את המאחזים צריכים לקבל פרס ישראל. אין ניגוד מובהק יותר וסמלי יותר מההשוואה בין המלשינים הבזויים עבור תשלום משלום עכשיו לבין הצעירים האידיאליסטים הפועלים בהתנדבות למען המדינה".

ארגון "חומש תחילה", מסר בתגובה כי "שכרון הכוח של כנופיית 'שלום עכשיו' גורמת להם להתבלבל ולחשוב שגם היועץ המשפטי הוא פקיד במוסדות האיחוד האירופי וניתן להגיש בפניו תלונות קנטרניות. אולי הגיע הזמן לחקור אותם על הטרדה עובד מדינה בכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully