וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מטהרן: שני מפגינים נהרגו במהומות

ליה פן וטלי גולדשטיין

10.7.2009 / 5:40

עד ראייה סיפר לכתבת ABC על אלימות השוטרים במהומות אתמול: "הם המשיכו להשתמש בגז מדמיע ובאלות. בחורה צעירה וגבר נהרגו מולנו. זה היה ממש שדה קרב. התפללו למעננו"

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

עד ראייה בטהרן דיווח הלילה (שישי) על שני בני אדם שנהרגו במהלך המהומות שהתחדשו אתמול בבירה. דיווחו של עד הראייה, אשר היה בין המפגינים באזור כשאברז בטהרן, הובא על ידי כתבת רשת ABC לארה סטרקיאן.

לפי העדות השוטרים הפתיעו את המפגינים כשהופיעו בלבוש אזרחי. "היינו מוקפים מכל עבר - מזרח, מערב והרחובות הצפוניים. לפתע הופיע אוטובוס ריק ונסע ישר לתוך ההפגנה. האוטובוס היה מלא בשוטרים בלבוש אזרחי שהתחבאו כי רצו לתקוף מלב ההפגנה", סיפר העד.

העד המשיך ותיאר כיצד נמלטו המפגינים עם הישמע היריות לעבר בתים באזור. "אחד מכל חמישה בתים פתחו את דלתותיהם והתמלאו במפגינים שנפצעו. כשיצאנו מהבתים השוטרים המשיכו להשתמש בגז מדמיע ובאלות. רצנו אך ללא הואיל, בחורה צעירה וגבר נהרגו מולנו".

לבסוף הצליח העד לחמוק מכוחות המשטרה דווקא כשהסתנן דרכם. לדבריו, "הם תקפו אנשים. מרגע ששמו מישהו למטרה הם יכלו לרדןף אחריו ולהכות אותו למוות. אנשים רבים נעלמו.
האפשרות היחידה נראתה לנו כמו התאבדות, היינו צריכים לחצות אותם, לעבור מאות שוטרים. הם לא העלו על דעתם שמפגינים ילכו לעברם. זה היה ממש שדה קרב. התפללו למעננו".

יירמסו בכוח

המהומות אתמול החלו עם הפגנת סטודנטים בבירה. ההפגנה נערכה לרגל עשור להתקוממות הסטודנטים, התקוממות שבזמנה היוותה את האיום המסוכן ביותר על המשטר האיסלמי מאז עלייתו לשלטון ב-1979.

כ-3,000 בני אדם יצאו לרחובות טהרן וצעדו לכיוון האוניברסיטה, זירת ההתקוממות ב-1999. כמה מפגינים נפצעו מאנשי המליצייה ומגז מדמיע בו השתמשו כוחות הביטחון. מוקדם יותר הזהירו רשויות אירן מפני עצרות או הפגנות שייערכו היום ואמרו כי אלו שיבחרו להפר את ההוראות, "יירמסו בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully