וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש ארגון הפשע של אברג'יל הוסגר לארה"ב

איילה חננאל

10.7.2009 / 2:35

יניב חזיזה, הנחשב לחבר בכיר בארגון הפשע של האחים מאיר ואיציק אברג'יל הוסגר לארה"ב. הוא מואשם שהיה חלק מרשת הברחת הסמים של המשפחה

העבריין יניב חזיזה, הנחשב לחבר בכיר בארגון הפשע של האחים מאיר ואיציק אברג'יל הוסגר אתמול (חמישי) לארה"ב. הסגרתו של חזיזה באה לאחר שבשנת 2004 הגישה נגדו מדינת קליפורניה כתב אישום בטענה כי היה חלק מרשת הברחת הסמים של האחים אברג'יל, במסגרתה הופצו מאות אלפי כדורי אקסטזי בארה"ב מדי חודש.

על פי כתב האישום נגד חזיזה, מאחורי הברחת הסמים עמדה רשת שבראשה אזרח ישראלי בשם אליהו מרציאנו, ולהערכת הרשויות בארצות הברית, הרשת עסקה בייבוא של מעל 150,000כדורי אקסטזי לארצות הברית מדי חודש. מאוחר יותר, באמצעות קלטת וידאו המתעדת את משלוח החבילות, זיהו החוקרים בארצות הברית צעירה אמריקאית כמי ששלחה את החבילות מבלגיה. מרציאנו והצעירה נעצרו, ובמסגרת הסדר טיעון הודו במיוחס להם והעידו על מעורבותו של חזיזה בפרשה. על פי עדותם, חזיזה, ששימש כבלדר ברשת, העביר לצעירה את האקסטזי שנועד לשליחה מבלגיה.

בדצמבר 2006 העבירה ארצות הברית לישראל בקשה להסגיר לידיה את חזיזה. בספטמבר 2007 הכריע בית המשפט המחוזי בירושלים על חזיזה הסגרה לארצות הברית. בית המשפט המחוזי קבע כי על פי התשתית הראייתית שהוצגה לפניו, אם היה חזיזה מבצע את המעשים המיוחסים לו בישראל, היה ניתן להאשימו בישראל בעבירות של סחר בסמים מסוכנים.

חזיזה הגיש לבית המשפט העליון ערעור נגד הסגרתו לארה"ב אך במאי 2009 דחה בית המשפט העליון את הבקשה ופסק כי הוא בר הסגרה. שלושה מרשלים של הרשות למלחמה בסמים בארה"ב (DEA), הגיעו האתמול לבית הכלא איילון בו מרצה חזיזה את מעצרו והעבירו אותו לנמל התעופה בן-גוריון ועוד הלילה הוא עלה על טיסה ישירות לאמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully