וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: בשארה הוזעק לשחרר עיתונאי שנעצר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.7.2009 / 19:26

על פי דיווח באתר חדשות לבנוני, השלטונות בדמשק עצרו את העורך לענייני ישראל בעיתון "א-ספיר". ח"כ לשעבר בשארה מנסה לנצל את קשריו בסוריה כדי לקדם את שחרורו

חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה השוהה בסוריה, ניסה לשחרר עיתונאי לבנוני שנעצר לפני מספר ימים בדמשק. אתר חדשות לבנוני דיווח היום (חמישי) מפי מקורות המוגדרים "יודעי דבר" כי השלטונות בסוריה עצרו לפני מספר ימים את חלמי מוסא, העורך לענייני ישראל בעיתון הלבנוני "א-ספיר", בעת שביקר בסוריה.

על פי הדיווח מוסא נעצר במפתיע על ידי אנשי כוחות הביטחון הסורים בעת שנשא הרצאה באולם בדמשק ונלקח מהאולם למקום לא ידוע. על פי המקורות, טרם ברורה סיבת מעצרו של מוסא, אולם לפי מספר דיווחים ניתן להעריך כי הסיבה לכך היא קשריו למרגל של המודיעין הישראלי. בנוסף דווח כי ח"כ לשעבר עזמי בשארה, הגיע בדחיפות לדמשק כדי לקדם את שחרורו של מוסא באמצעות קשריו בהנהגה הסורית.

ארגון לבנוני בשם "המרכז להגנה על חופש העיתונות והתרבות" שבסיסו בביירות, הודיע כי מוסא נעצר ביום ראשון. הארגון הטיל על השלטונות הסורים את האחריות לגורלו של העיתונאי, דרש מהם לפרסם מידע אודותיו ולשחררו באופן מיידי.

מוסא היה עצור בעבר גם בישראל ולאחר שחרורו הוא עבר לביירות. לאור שליטתו בעברית והבנתו את הזירה הישראלית הוא מונה לראש הדסק הישראלי בעיתון "א-ספיר", הנחשב לאחד העיתונים החשובים בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully