וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי בדרך הביתה?

סוכנויות הידיעות

9.7.2009 / 17:59

למרות האהדה בוול סטריט: הבית הלבן שוקל להחליף את יו"ר הבנק הפדרלי. בין המועמדים החדשים: יועצו הבכיר של אובמה, והיועצת הכלכלית של הבית הלבן

בשעה שהאהדה אליו בוול סטריט גוברת ומנגד בקונגרס הביקורות כלפיו מחריפות, מתלבטים בכירי הבית הלבן אם להאריך את כהונתו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ושוקלים חלופות - כך דיווח אתמול העיתון "וול סטריט ג'ורנל".


לפי הדיווח, שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר צפוי למלא תפקיד מרכזי בהחלטתו של הנשיא ברק אובמה אם להאריך את כהונתו של ברננקי, שתסתיים ב-31 בינואר 2010. המועמד המוביל להחליפו, אם אכן יוחלט להחליפו, הוא שר האוצר לשעבר לארי סאמרס, המשמש יועצו הכלכלי הבכיר של אובמה. פרט לסאמרס שוקל הבית הלבן מועמדים נוספים, בהם הכלכלנים רוג'ר פרגוסון ואלן בליינדר, לשעבר סגן יו"ר הבנק הפדרלי, נשיאת הבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו ג'נט ילן וכריסטינה רומר, היועצת הכלכלית הראשית של הבית הלבן.

ברננקי, 55, ניווט את הבנק הפדרלי במהלך המשבר הפיננסי והכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול, הכפיל את מאזנו של הבנק המרכזי ל-2.1 טריליון דולר וסייע להפשיר את שוקי האשראי ולהעלות את הכלכלה על נתיב התאוששות. הוא ביצע את הדברים באמצעות השימוש האגרסיווי ביותר בסמכויות הבנק מאז שנות ה 30 של המאה הקודמת.

עם זאת, הבית הלבן עוד לא קיבל החלטה רשמית בנוגע להארכת כהונתו של ברננקי על רקע ביקורת חריפה בקונגרס על כמה מהצעדים שנקט, בהם הובלת מכירתו של בנק ההשקעות מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה.

לפי המסחר בבורסת ההימורים המקוונת אינטרייד, יש סיכוי של 60% למינויו מחדש של ברננקי. ואולם הבית הלבן עשוי להמתין עם ההחלטה על המינוי בכמה חודשים, עד שיתברר מצבה של כלכלת ארה"ב. אם מצב הכלכלה יחמיר, עשוי אובמה להחליט על החלפת ברננקי לאחר שבמשך 30 שנה לא החליף נשיא בשנת כהונתו הראשונה את יו"ר הבנק המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully