וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט: "התמריצים הם כמו לקחת חצי ויאגרה"

סוכנויות הידיעות

9.7.2009 / 17:34

המיליארדר האמריקאי הביע תמיכה בתוכנית תמריצים נוספת וטען "כלכלת ארה"ב עדיין לא התאוששה - האבטלה תמשיך לעלות"

המשקיע המיליארדר וורן באפט, העומד בראש חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, הביע תמיכה בכך שהממשל בארה"ב יאשר תוכנית תמריצים כלכליים נוספת. "אני חושב שבהחלט ייתכן שיש צורך בתוכנית תמריצים שנייה", אמר באפט בראיון לתוכנית "גוד מורנינג אמריקה" של רשת הטלוויזיה abc. "יש לקוות כי התוכנית לא תדולל בכל מדי דרכים", הוסיף.

עם זאת, באפט הזהיר כי חבילת תמריצים שנייה, כמו החבילה הראשונה, לא תהיה תרופת פלא, משום שנדרש זמן עד שהתמריצים מתחילים להשפיע על הכלכלה. באפט ביקר את תהליך גיבושה בקונגרס של חבילת התמריצים הראשונה בסך 787 מיליארד דולר. "חבילת התמריצים הראשונה היתה קצת כמו לקחת חצי כדור ויאגרה מעורבב ביחד עם כמה סוכריות", אמר. "נדמה היה כי כל אחד מהמחוקקים פשוט דאו שיהיה מספיק עבור המצביעים שלו", הוסיף.

באפט גם ביקר את תוכנית הממשל האמריקאי לרכישת נכסים רעילים מהבנקים. "אני לא אוהב את הרעיון של תוכנית שבה מעורב הממשל, ואשר במסגרתה וול סטריט מרוויחה הרבה כסף. התוכנית שאני הצעתי קבעה כי הם לא ירוויחו פרוטה מכך, וכי הציבור האמריקאי יהיה זה שירוויח כסף. אני פושט חושב שוול סטריט חייבת עכשיו טובה לעם האמריקאי".

באפט גם התייחס למצב כלכלת ארה"ב. "אנחנו לא בנפילה חופשית, אבל אנחנו גם לא נמצאים בהתאוששות", אמר. "היינו בנפילה חופשית ברבעון האחרון של שנה שעברה, תחילה בשוקי הפיננסים ובהמשך בכלכלה גדולה, ונרשם שינוי עצום בדפוסי ההתנהגות. שינוי זה עדיין עומד בעינו", הוסיף.

באפט, הידוע בכינוי "האורקל מאומהה", העריך גם כי שיעור האבטלה בארה"ב - העומד כעת על 9.5% - צפוי להמשיך לעלות עוד זמן-מה בטרם יגיע לשיא. באפט הודה גם כי חברת ברקשייר שבראשה הוא עומד נאלצה לפטר 500 עובדים. "לא רציתי לעשות זאת, ולו היינו רואים סימני התאוששות לא היינו מבצעים זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully