וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגי המדבקה מבטיחים: "כולם יופתעו מחר בענק"

גיא גרימלנד

9.7.2009 / 16:29

"מחר נחשוף משהו צעקני, ביום ראשון משהו עוד יותר צעקני וביום שני תיפול פצצת אטום" - מבטיח יו"ר חברת סייף-סקיי, עמוס בוחניק

האם מחר תתקבל הוכחה ראשונה לכך שעסקת מדבקת הפלא בשווי מיליארד דולר דווקא כן יוצאת לדרך? עמוס בוחניק, יו"ר החברה, מצהיר שכן. "מחר כולם יופתעו", אומר יו"ר חברת סייף-סקיי בשיחה עם TheMarker. "מחר נחשוף משהו צעקני. ביום ראשון ייחשף משהו עוד יותר צעקני וביום שני תיפול פצצת אטום".

בוחניק לא מתרגש מכך שגבי פיקר, מנכ"ל החברה, הודיע על התפטרותו. "אני מבין אותו נוכח המצב שהוא נקלע אליו, אבל הוא עוד יחזור להיות מנכ"ל. יש דברים שאני יודע ולא יכול לחשוף. בשעות ובימים הקרובים הכל ייחשף. מחר תשמעו על הפתעה כמו שילדים מקבלים הפתעת יום הולדת".

הבנקים סירבו להעביר כסף לחשבונו של בוחניק מחשש להלבנת הון

בנק פועלי אגודת ישראל שבשליטת הבנק הבינלאומי של צדיק בינו סירב להעביר כספים לחשבונו של עמוס בוחניק וזאת בשל חשד לפעילות הלבנת הון. בוחניק עומד יחד עם אריק קליין מאחורי חברת סייפ סקיי, שטענה באחרונה כי פיתחה מדבקות לאבחון התקפי לב וסיכמה על מכירת הפטנט לחברת MSI הטיוואנית ב-370 מיליון דולר.

בנק פועלי אגודת ישראל הוא חברה בת של הבנק הבינלאומי הראשון. זהו הבנק ה"דתי" היחיד הפועל היום בישראל. לפיכך, מרבית סניפי הבנק ממוקמים במרכזי האוכלוסייה של המגזר החרדי. הבנק מנוהל על ידי היו"ר אברהם ורדיגר והמנכ"ל דב גולדפריינד.

עמוס בוחניק מסר בתגובה: "שקר וכזב. נקודה. שלום".

השדרן גבי גזית אמר היום בתוכניתו ברדיו 103FM, לאחר שיחה שקיים עם אריק קליין: "השיחה היתה לא לפרסום, אבל תרשום לפניך: הספור נגמר, אין מה לחכות, לא תהיה שום פרזנטציה".

המנכ"ל נטש את הספינה

מוקדם יותר התברר כי ד"ר גבי פיקר, מנכ"ל חברת המדבקות, הודיע הלילה באמצעות עורך דינו, רונאל פישר, על התפטרותו מהתפקיד. פיקר עמד בשבועות האחרונים בראש חברת סייף-סקיי אשר טענה לפיתוח מדבקה חדשנית שיכולה להתריע לפני התקף לב ועוד טענה לעסקת ענק למכירת פתרון המדבקה לחברה זרה לפי שווי של מיליארד דולר. בימים האחרונים התרבו סימני השאלה סביב הפתרון והעסקה, וכעת הסברה היא כי מדובר במעשה הונאה.


מול זאת, הודעת פיקר לתקשורת כעת היא זהירה ונמסר בה כי המניע להתפטרות הוא סירוב של בעלי החברה להציג בפני פיקר את החוזה החתום מול החברה הזרה.

"ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי הבעלים של החברה, עמוס בוחניק, ניסה בשבוע שעבר להפקיד עשרות מיליוני דולרים שמקורם לא ידוע בבנקים ישראלים. לפי תלונה שהגישו הבנקים לידי הרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים, בוחניק טען כי מקור הכסף הוא באחת ממדינות אפריקה.

סייף-סקיי היא חברה בבעלות אריק קליין וד"ר עמוס בוחניק. קליין הוא האחראי על פיתוח המדבקה, כביכול, אך הוא גם עבריין מורשע שריצה שתי תקופות מאסר על מעשי הונאה. עוד בחברה, כדירקטור, חגי הדס, הממונה מטעם הממשלה על תיק גלעד שליט. הדס לא הודיע עדיין באופן רשמי על התפטרותו אך נראה כי הוא מסיר ידיו מסייף-סקיי.

שורת הגילויים אשר הובילה לספקות בהודעת סייפ-סקיי על המוצר ועל עסקת הענק ארוכה: החברה הרוכשת כביכול, MSI, הכחישה כל קשר לעסקה, קליין התגלה כנוכל, הסתבר כי לא התבצעה פגישה פנים אל פנים בין המוכרים והקונים. עוד נחשף כי תכתובות המייל שהגיעו מהחברה הרוכשת כביכול, למעשה הגיעו מדומיין בבעלותו של קליין, וכי המוצר שהוצג לרופאים ואנשי העסקים הוא לא יותר מ-Demo שייצר מתכנת פרילנסר מקפריסין.

ממשרד עורכי הדין פישר נמסר: "ד"ר גבי פיקר הודיע הלילה לבעלי החברה על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל החברה וזאת בשל סירובו של עו"ד הייק (המייצג את החברה - א"ז) למסור לעו"ד פישר את מזכר ההבנות אשר נחתם כביכול בין החברה לבין חברת MSI". מוקדם יותר, הערב נמסר ממשרדו של פישר כי המשרד נשכר על מנת "לבצע בדיקה ולברר את העובדות". עמוס בוחניק, הבעלים ויו"ר החברה מסר כעת על התפטרות פיקר: "מבין אותו. הוא חבר. אין לי ספק שננצח. בטוח!".

לעניין דרישתו של גבי פיקר לקבל לידיו את מזכר ההבנות, נמסר מעו"ד גבי הייק: "אכן התקבלה פנייה מעורך דינו של גבי פיקר לקבל לידיו את מזכר ההבנות. בהתאם לכללי האתיקה והדין בישראל, עורך דין איננו מורשה להעביר מסמכים הנמצאים בבעלותה של החברה ללא הסכמתה המפורשת. לפיכך, הוצע למר פיקר לפנות לחברה בעניין זה. מבחינת משרדנו, אין כמובן כל מניעה אחרת להעביר המסמכים לידי מר פיקר, אשר היה מודע להם וראה אותם בעבר במסגרת תפקידו כמנכ"ל סייפ סקיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully