וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירת בשטחים, לקה בסוכרת ויוכר כנכה צה"ל

יהושע בריינר

9.7.2009 / 16:31

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל את טענתו של חייל על פיה הלחץ שנגרם לו בעת שירותו הצבאי בבקעת הירדן גרם להתפרצות מחלת הסוכרת

חייל לשעבר שטען כי לקה בסוכרת בעקבות שירותו בשטחים יוכר כנכה צה"ל, כך קבע היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בפתח תקווה. בכך קיבלו השופטים את ערעור החייל, שלדבריו, הלחץ של שירות כחייל בבסיס באיזור בקעת הירדן הביאו להתפרצות המחלה. החייל עלה לארץ בארה"ב ב-1999 והחל את שירותו שלוש שנים לאחר מכן כמש"ק שלישות בבסיס בגדה.

"אני תמיד פחדתי לשמור וגם להיות שם בסביבה של בקעת הירדן", כתב החייל בתצהירו, "אני הגעתי מארה"ב וכל השטח הזה היה מפחיד, כל פעם שהייתי שומר בלילה הייתי רואה משהו זז בשיחים או שומע רעשים מוזרים הייתי נלחץ ומתחיל להזיע. הייתי מרגיש לחץ בחזה בגלל הפחד, פחדתי תמיד משמירות והתביישתי לדבר על הפחדים עם אנשים אחרים בבסיס כדי שלא יצחקו עלי, הייתי לחוץ תמיד בשמירות ובכל מצב לחץ". מצבו הנפשי של החייל הדרדר לאחר שאבנים יודו על אוטובוס בו נסע בדרכו מהבסיס. "הפחד מהנסיעות בשטחים והשמירות היה מלווה אותי בקביעות", טען החייל.

היום קבע בית המשפט כי על אף שביצע משימות צבאיות פשוטות, יש להכיר בכך כי הסוכרת התפרצה בגין שירותו הצבאי, וכעת צפוי משרד הביטחון להכיר בחייל כנכה צה"ל. השופטים גם התחשבו בהחלטתם בעובדה כי החייל היה עולה חדש שחונך כהגדרתם השופטים ב"מנטליות שונה". "קבלת הערעור היום היא בגדר תקדים", אומר פרקליטו של החייל, עו"ד יאיר סמוגורה. "בית המשפט הכיר בעובדה שמחלת הסוכרת יכולה להתפרץ לא רק בשל לחץ בו נמצא חייל במשימה מבצעית מורכבת, אלא גם כשהלחץ נגרם בשל נסיעות לשטחים מסוכנים או אפילו שמירה צבאית".

  • עוד באותו נושא:
  • סכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully