וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד החינוך אשם בכישלון בבגרות"

9.7.2009 / 16:22

הנתונים לפיהם קיים פער אדיר בין המגזר היהודי לערבי באחוז הזכאים לבגרות מעוררים סערה. ח"כ טיבי: "משרד החינוך מתייחס אל התלמיד הערבי באופן בלתי שיוויוני"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק)

הפער העצום בין אחוז הזכאים והניגשים לבגרות בין המגזר היהודי לערבי כפי שפורסם היום (חמישי) לא הפתיע את ראשי המגזר הערבי בישראל ובכירים במערכת החינוך שלה. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי האחריות לפערים בין המגזר היהודי לערבי "נופלת על משרד החינוך שמתייחס אל מערכת החינוך ואל התלמיד הערבי באופן בלתי שיוויוני". לדבריו, "יש מחסור בכיתות לימוד, יש פער ניכר בהשקעה בתלמיד הבודד, יש לשפר את רמת המורה ותכני הלימוד. הנתונים עלולים להחמיר אם לא תהיה תפנית במדיניות המשרד".

"אין תקציבים וכיתות"


ח"כ עפו אגברייה אמר לוואלה! חדשות כי "הנתונים המחרידים צריכים להדיר שינה מעיני כולם". לדבריו, הפער האדיר בין המגזר הערבי ליהודי הינו מתכון לדרדור הנוער הערבי לפשע ולסמים, דבר שיכול להשפיע לרעה על האוכלוסיה כולה ולא רק על המגזר הערבי. "לתלמידים הערבים אין תשתית מתאימה ללמוד כמו ליהודים. המצב הסוציו-אקונומי קשה מאד, תכניות הלימודים אחרי שעות בית הספר בקושי קיימות והמצב החברתי קשה", הוסיף.

"מבחינה אינטלקטואלית וקוגניטיבית אין שום הבדל בין ילד ערבי לילד יהודי, ההבדל הוא במשאבים שניתנים לו" – כך הסביר מנהל מחלקת החינוך ביישוב ג'סר א-זרקא, עלי עמאש, את הפער. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר עמאש כי התלמידים הערבים אינם מקבלים את המשאבים והתמיכה שלהם זוכים התלמידים היהודים, דבר שפוגע בהישגיהם.

"עיקר הבעיה נעוצה בבתי הספר היסודיים, משום שהתלמידים אינם מקבלים שם בסיס איתן", הוא מבהיר. "הרבה ישובים ערבים, כמו הישוב שלי, סובלים ממצב סוציו-אקונומי קשה. דהיינו, התלמיד אינו מקבל תמיכה מההורים משום שהם עובדים בשתי עבודות שונות ובקושי רואים את הילד. המצב הזה משפיע לרעה על הישגיו הלימודיים ועל המורל הלימודי שלו".

עמאש טען עוד כי במגזר הערבי קיים מחסור אדיר בכיתות לימוד ובמעבדות לימוד: "אנחנו בפיגור רב אחרי הסקטור היהודי, משום שאצלו קיימות מעבדות וכיתות. אנחנו עדיין נלחמים על כיתות לימוד וזה משפיע על הישגי התלמידים. גם למורים עצמם אין סביבת עבודה. אין חדרי מורים, אין חדרים לתגבורים. בנוסף, אין למורים השתלמויות, שנחוצות להם על מנת לשפר אותם. גם המנהלים, שנחשבים למנהיגים חינוכיים, אין השתלמויות".

סאלם אבו קוש, מנהל מחלקת החינוך ביישוב הבדואי ערערה שבנגב אמר לוואלה! חדשות שהנתונים לפיהם אחוז הזכאים לבגרויות במגזר היהודי גדול ב-28% מהמגזר הערבי מדאיגים ומצערים אותו. "הנתונים מהווים צעקה וקריאה למקבלי ההחלטות במשרד החינוך, החל מהשר, המנכ"ל ועד לעובד הפשוט ביותר בבתי הספר, יש להרים את הכפפה ולהתחיל לטפל באופן בהול בחינוך במגזר הערבי".

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully