וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועה הצאן נעם פדרמן זוכה מכל אשמה

עדי שמחוביץ

9.7.2009 / 15:45

על פי כתב האישום חדרו פדרמן והעזים לשטח של פלסטיני והשחיתו עצי זית. השופטת קבעה: אין הוכחה שמדובר בשטח פרטי

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (חמישי) את פעיל הימין נעם פדרמן משלוש עבירות של השגת גבול ועבירה של היזק במזיד. על פי כתב האישום, פדרמן, שהתגורר בסמוך לשכונה היהודית רמת ממרא בקריית ארבע, נכנס בשלושה תאריכים שונים לשטח חקלאי השייך לפלסטיני בשם חליפה דעאנא, ורעה את צאנו ללא רשותו של דעאנא. צאנו של פדרמן, אשר מנה כעשר עזים אכל מעצי הזית של דעאנא וגרם נזק לעצים.

השטח המדובר הינו שטח שהופקע על ידי צה"ל והוגדר כשטח בטחוני מיוחד, במרכזו עוברת כיום גדר ביטחון של הישוב קריית ארבע. התביעה טענה כי הקמת הגדר וסגירת השטח לא הפקיעה את זכויותיו של דעאנא על השטח ולא הקנתה לפדרמן זכות להיכנס ללא קבלת רשות הבעלים.

פדרמן לא שלל את האפשרות שאכן רעה את צאנו בשטחו של דעאנא אך טען כי במעשיו לא עבר עבירת הסגת גבול שכן השטח אינו תחום בגדר ואין עליו שלט המורה כי הכניסה אסורה. כמו כן הכחיש פדרמן שנגרמו נזקים.

השופטת שולמית דותן הסכימה עם טענתו של פדרמן לפיה אין כל הוכחה לכך כי השטח הינו שטח בבעלות פרטית: "העובדה כי השטח לא הוגדר ולא נתחם ולא היה ידוע גם למשטרה ולמנהל האזרחי כשטח המצוי בבעלותו של המתלונן, בצירוף העובדה כי לא ניתן להסתמך על עדות המתלונן בנקודות מהותיות, די בכך כדי להביא לזיכויו של הנאשם", סיכמה השופטת את החלטתה. בסוף ההחלטה ציינה השופטת דותן כי פדרמן הגיש לפני מספר ימים לבית משפט החלטת בית משפט המרשיעה אדם אחר בביצוע נזקים לעצי הזית של דעאנא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully