וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשור למות הנסיך למשפחת קנדי

טלי גולדשטין

9.7.2009 / 21:45

היום לפני עשר שנים התרסק מטוסו הפרטי של ג'ון קנדי ג'וניור, סמוך לחופי האי מרתה'ס ויניארד. בהתרסקות נהרגו גם אישתו קרוליין ואחותה

ארצות הברית מציינת היום (חמישי) עשור למותו הטרגי של ג'ון קנדי ג'וניור, בנו של הנשיא קנדי (שמצא אף הוא את מותו שלא כדרך הטבע). קנדי ג'וניור היה בדרכו אל חתונה משפחתית באי מרתה'ס ויניארד ביולי 1999. אתו במטוס היו אישתו, קרוליין ביסט ואחותה, לורן ביסט. כל השלושה נהרגו בהתרסקות, גופותיהם ושרידי המטוס נמצאו בים מספר ימים לאחר מכן. גופותיהם נשרפו ואפרם פוזר בים, סמוך לאזור התאונה.

לאחר שנה של חקירה קבעו חוקרי הבטיחות הפדרלים כי ג'ון קנדי ג'וניור איבד שליטה על מטוסו. אובדן השליטה הוביל להתרסקות, בה קיפחו את חייהם קנדי, רעייתו ואחותה. הדו"ח הסופי של החוקרים בנושא התרסקות המטוס ציין כי ככל הנראה קנדי, שהטיס את המטוס, לקה בערפול חושים בעת הנמכת המטוס לקראת הנחיתה.

ניסיון הטיסה של קנדי הסתכם אז ב-310 שעות טיסה אך הוא לא היה בקיא בתפעול המטוס בתנאי מזג אוויר קשים. למרות שמגדלי הפיקוח של שדות התעופה לאורך החוף דווחו על ראות טובה בליל התאונה, טייסים שטסו במסלול דומה לזה של קנדי סיפרו שהראות המרחבית היתה אפסית בגלל ערפל כבד שנוצר מעל המים. בדיקה של שרידי המטוס לא הראתה סימן לתקלה טכנית שהיתה מעורבת בהתרסקות.

מותו הפתאומי של הנסיך האמריקאי, הפך עד מהרה לאירוע מיתי נוסף בהיסטוריה של משפחת קנדי על כל בניה ובנותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully