וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי המדינות העשירות עוברים לירוק

טלי גולדשטין

9.7.2009 / 12:43

מנהיגי המדינות החברות בG8 הסכימו על יעד חדש בנושא השינוי האקלימי - הפחתת פליטות גזי החממה ב-80% עד 2050. הודו וסין מתנגדות

נשיא ארה"ב ברק אובמה ומנהיגי המדינות שהגיעו לוועידת ה-G-8 באיטליה הסכימו על יעדים חדשים ושאפתניים במאבק נגד ההתחממות הגלובלית. אמש (רביעי) חתמו המנהיגים על הסכם שמיועד לסלול את הדרך לאמנה חדשה עולמית בנושא.

בפעם הראשונה אי פעם, אמריקה ושבע המדינות העשירות בעולם הסכימו על פעולות משותפות שאמורות לשמור את הטמפרטורה הממוצעת בעולם מלעלות גבוה יותר מ-2 מעלות צלזיוס. המנהיגים הסכימו, בנוסף, להפחית את פליטות גזי החממה ב-80% עד 2050 לקראת אמנה חדשה בנושא שאמורה להיחתם בקופנהגן בחודש דצמבר.

מטרת ההסכם אתמול היא להפעיל לחץ על המדינות המתפתחות, שחלקן, כמו סין והודו, אחראיות להיקף פליטות גזי החממה הגבוה בעולם. לדיון אתמול שנערך על ידי אובמה הצטרפו מנהיגי סין, הודו, מקסיקו, דרום אפריקה וברזיל. למרות התקווה של המערב לשיתוף פעולה מצד העולם המתפתח, לא הסכימו הודו וסין ליעד של קיצוץ פליטות גזי החממה ב-80% עד 2050 בטענה כי פגיעה בתעשייה המתפתחת במדינותיהן תפגע בכלכלה.

ואף על פי כן, ההסכם המדובר עדיין נחשב להישג עולמי. ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר כי "זהו הסכם היסטורי. באיטליה הנחנו את היסודות לאמנת קופנהגן, יסודות שאפתניים, הוגנים ויעילים. השינוי מלפני מספר שנים הוא מהותי. העולם כיום מסכים שהראיות המעדיות לגבי ההתחממות הגלובלית הן משכנעות".

לטענת המדענים, גזי החממה הם האשמים העיקריים בהתחממות כדור הארץ. בוועידות G8 קודמות, לא הצליחו המשתתפים להסכים על יעד משותף, שיהווה יעד פוליטי מחייב. לדברי המדענים, טמפרטורה של 2 מעלות צלזיוס עדיין מהווה סכנה, אך אפילו עלייה קלה בטמפרטורה זו תביא לקריסת חקלאי העולם.

העובדה שאובמה עמד בראש הדיון הסביבתי מרמזת על כך שארה"ב מעוניינת למלא תפקיד גדול לקראת גיבוש אמנת קופנהגן החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully