וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ארי תומך בפינוי מאחזים?

פנחס וולף

9.7.2009 / 11:50

ח"כ אופיר פינס הקים שדולה שמטרתה לעקוב אחר סוגיית פינוי המאחזים הבלתי חוקיים בגדה. הח"כ מהימין ביקש להצטרף גם הוא - כדי לטפל בבנייה הבלתי חוקית הערבית

מועמד מפתיע להצטרפות לשדולה לפינוי מאחזים לא חוקיים של ח"כ אופיר פינס (העבודה). לאחר שפינס שלח הודעה בדואר האלקטרוני לכל חברי הכנסת בבקשה להצטרף לשדולה שהוא הקים, הודיע ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) במכתב חוזר כי הוא מבקש להצטרף לשדולה.

במכתבו כתב בן ארי כי, "אשמח להצטרף לשדולה לפינוי מאחזים בלתי חוקיים. אכן בעיית הבנייה הבלתי חוקית הפכה למכת מדינה הן בתחומי הקו הירוק (אום אל פחם, רהט, צומת שוקת, סביב ירוחם, דימונה) והן ביהודה ושומרון משתלטים על אדמות רבות, מקימים מבנים הסמוכים לכבישים ובונים בכל מקום ואין פוצה פה ומצפצף.

"העם היהודי מחויב לצו הדורות לשמור על אדמות הלאום. אזלת היד שמגלה משטרת ישראל והמערכת המשפט, לגבי הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי והבדואי מסכנת את עתיד העם היהודי בארצו", כתב בן ארי. "הבעיה הדמוגרפית הפכה להיות בעיה גיאוגרפית ולכן אני מברך על יוזמתך הברוכה לטיפול במאחזים הבלתי חוקיים. בידיי נתונים על עשרות אלפי יחידות דיור שנבנו במזרח ירושלים על הרכסים החולשים ביהודה ושומרון, השתלטות מאסיבית על אדמות הנגב, אשר על כן אשמח לקחת חלק פעיל בשדולה ואבקש להתעדכן בכל דיון שתערוך בעניין".

המכתב המקורי של פינס היה ברוח שונה. "כיום קיימים למעלה מ-100 מאחזים בלתי חוקיים אשר מהווים אות קין על הדמוקרטיה הישראלית, בכל הקשור לשלטון החוק והמנהל התקין ביהודה ושומרון, פוגעים במאמצי ישראל להגיע להסדר מדיני עם הרשות הפלשתינית, גורמים לה מבוכה רבה בזירה הבין לאומית ולמשבר אדיר ביחסינו עם ארצות הברית", כתב פינס לחברי הכנסת.
פינס הוסיף במכתבו: "בשנים האחרונות, המאחזים הבלתי חוקיים מהווים מוקד בלתי פוסק של אלימות פיזית ומילולית בלתי נסבלת כלפי צה"ל ומשטרת ישראל כמו גם כלפי אזרחים פלסטינים. ממשלת ישראל התחייבה לפנות את כל המאחזים, אך עד כה גררה רגליים וכמעט ולא פעלה לפינוי מאחזים אלה".

לדברי פינס, "השדולה תפעל למעקב אחר התפשטות והתבססות המאחזים, להעלאת המודעות בציבור ובכנסת לתופעה ולעידוד הממשלה לנקוט בצעדים נחושים כדי להצר את צעדיהם של המאחזים הבלתי חוקיים ולפנותם".

חבר הכנסת פינס אמר לוואלה! חדשות כי הוא הודיע לח"כ בן ארי שלא יאפשר לו להיות חבר בשדולה. "אתה מנסה להעלות את נושא הבנייה הבלתי חוקית של האוכלוסיה הערבית. אתה מוזמן להקים שדולה בעניין. אנחנו מתעסקים בפינוי מאחזים ואיני מכניס אנשים שרוצים לטרפד את העבודה", אמר פינס לבן ארי. לדברי פינס, "בן ארי רואה בחברותו בשדולה גימיק ואילו הפעילות היא רצינית מידי עבור גימיקים". לדבריו כבר נרשמו לשדולה ח"כים מקדימה, מהעבודה, ממרצ וגם ח"כ דב חנין מחד"ש. כמו כן פנה פינס במכתב לשר הביטחון אהוד ברק והזמין אותו לדיון בשדולה. ברק טרם השיב לפניה. לדברי פינס, "ברק מוביל את המדיניות בנושא וראוי שימסור דין וחשבון גם לחברי הכנסת".

בן ארי אמר בתגובה כי "יצא המרצע מן השק. את פינס לא באמת מעניינות הפרות החוק והבנייה הבלתי חוקית, אלא מעניין אותו להיאבק במתנחלים. אני אקים שדולה מתחרה ובניגוד לפינס אשמח שהוא יצטרף אלי לסיורים באום אל פחם וברהט ויבין שכשמדברים על שלטון החוק צריך שיהיה שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully