וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליקויים קשים בחקירת פרשת הלוחמים מגולני"

יהושע בריינר

9.7.2009 / 10:02

לטענת גורמים המקורבים לחקירת תלונת האונס שהוגשה על ידי שתי חיילות כנגד לוחמי גולני, "התנהלות מצ"ח הייתה בעייתית ביותר, בלשון המעטה"

גורמים שהיו מקורבים לחקירת שני לוחמי גולני שהואשמו באונס שתי חיילות אמרו היום (חמישי), כי חקירת מצ"ח הייתה בעייתית וכי המקרה לא נחקר כראוי. הפרשה החלה ביום חמישי בלילה בדירה של אחד החיילים החשודים במרכז הארץ, שם, לדברי כל הנוגעים בדבר, אכן התקיימו יחסי מין בין החיילות ללוחמים. הבנות טענו כי נאנסו לאחר שסוממו בעזרת "סם האונס". החיילים לעומת זאת אמרו כי היחסים קוימו בהסכמה. הפרקליטות הצבאית הורתה לשחרר את השניים בלי תנאים מגבילים וקבעה כי הם יכולים לחזור לשירות ביחידותיהם.

לדברי גורם המעורב בתיק, רק ביום ראשון, למעלה מיומיים לאחר תלונת הבנות, ביצעה המשטרה הצבאית בדיקה לגילוי שרידי הסם בו סוממו הבנות לטענתן. בבדיקה לא נמצאו שרידי סם. יש לציין כי שרידים של סם האונס נמצאים בדם רק שעות ספורות לאחר שנלקח, ובדיקה שנעשית מספר ימים לאחר הנטילה לא תעלה דבר. הבדיקה בוצעה רק על אחת הבנות.

עם מעצרם של שני הלוחמים הם הועברו למתקן של המשטרה הצבאית בבסיס במרכז הארץ. אלא שגם שם, במקום להפריד בין המתלוננות ללוחמים, נאלצה אחת הבנות להביט בעיניו של מי שטענה כי אנס אותה במסדרונות הבסיס לאחר שהשניים נפגשו במקום. למרות רגישות הנושא חקרו בתחילה את הבנות חוקרות של המשטרה הצבאית המשרתות בחובה במקום שיובאו חוקר או חוקרת בכירים ומנוסים שטיפלו בעבר בפרשיות אונס.

כמו כן, לא בוצע עימות בין המתלוננות ללוחמים, על אף שמדובר באמצעי חקירה עיקרי בפרשה מסוג זה, וזאת בשל התנגדות הבנות. ומה עם פוליגרף לחיילים? רק אחד הלוחמים עבר בדיקת פוליגרף, בו נמצא דובר אמת. למרות זאת, שני הלוחמים נעצרו למשך ארבעה ימים.

"אין ספק שהייתה כאן חקירה מאוד בעייתית, בלשון המעטה", אומרים גורמים שמכירים את התיק, "לא נוהלה חקירה ראויה, לא בוצע עימות, לא בוצעו בדיקות ראיתיות בזמן. היו כאן מספר כשלים, הן בהתייחסות לתלונה והן במעצרם של החשודים". בצה"ל דוחים את הטענות ואומרים כי החקירה נוהלה כראוי. "חקירת מצ"ח התנהלה בצורה מקצועית ויסודית", נמסר מדובר צה"ל, "החקירה הועברה לטיפול משטרת ישראל על ידי הפרקליטות הצבאית בשל המאפיינים האזרחיים של האירוע. לא ניתן לפרט על החקירה המתנהלת בנושא".

ליצירת קשר עם הכתב: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully